טכנולוגיה זו היא הסיבה שהרכב החדש קל יותר בכ-100 ק"ג וחסכוני יותר באופן משמעותי. בניגוד לעבר, כל הגרסאות יצוידו במנוע 2.0 ליטר בנזין, אשר למרות מידות דומות ליחידה המוכרת מוגדר כחדש, בין היתר בזכות שימוש בטכנולוגיה שיודעת לשלוט לא רק בתזמון פתיחת השסתומים אלא גם במהלך הפתיחה ועושה זו תוך שימוש בגל-זיזים עילי יחיד שחוסך במשקל. המנוע מייצר 150 כ"ס, ו-19.9 קג"מ ב-4,100 סל"ד. הוא משודך לתיבה רציפה וירשום 185 קמ"ש מירביים וזינוק ל-100 קמ"ש ב-12.5 שניות בגרסת ההנעה הכפולה.

מיצובישי אאוטלנדר החדש יוצע עם בגרסת חמישה או שבעה מושבים, הראשונה עם הנעה קדמית והשנייה עם קדמית או כפולה. הוא יוצע בשלוש רמות גימור: 'אינסטייל' (Instyle – הנעה קדמית) שתעלה 165,000 שקלים או 170,000 עם שבעה מושבים, 'סופרים' (Supreme) שתעלה 190,000 שקלים (הנעה כפולה) ו'עלית' (Elite) במחיר של 205,000 שקלים.
כל הגרסאות תגענה עם 7 כריות אוויר, חישוקים קלים, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע עם שליטה מההגה, העברת הילוכים מההגה, ובלוטות'. לרמת הגימור סופרים יש בנוסף גם צג מגע, מצלמה אחורית, וגג נפתח, ואילו לעלית דלת אחורית חשמלית, עור ותפעול חשמלי למושב הנהג.
כ-640 אאוטלנדרים נמכרו השנה והיבואנית מאמינה שב-2013 יימכרו למעלה מאלף. במחצית השנייה של 2013 מקווה מיצובישי להתחיל גם בשיווק גרסת הפלאג-אין המדוברת של הרכב וייתכן שעד אז גם תוצג כאן גרסת הדיזל, המתקדמת למדי, של האאוטלנדר.