
גם בפנים יש הבדלים – מסך גדול החבוי עמוק בקונסולה המרכזית (אבל לא קיים בגרסת הבסיס) מצטרף לאלמנטים חדשים בהגה ומעל תא הכפפות (מ"טיטניום" ברכב המבחן, יש גם אופציה לעץ) ולוח שעונים מעודכן. התוספות הללו תורמות למראה הכבר-אלגנטי של התא, עם הקונסולה המיוחדת. אבל לא היה מזיק לעדכן את מראה הכפתורים – חלקם, כמו אלו של מערכת השמע, מזכירים לי את הכפתורים על מגבר ה"קנווד" שהיה לי בשנות ה-90'... איכות הבנייה והחומרים טובה כרגיל בלקסוס, אבל הארגונומיה לא תמיד מושלמת, כמו למשל מיקום כפתורי חימום המושבים. אבל אלו זוטות, שלא ממש פוגמות בתחושה הטובה בתא, לה תורמים גם המושבים המתכווננים חשמלית. הם עמוקים ונוחים, וניתן בקלות למצוא תנוחת נהיגה טובה. על מרווח הראש המצומצם מאחור ועל תא המטען הנדיב אין מה להרחיב – הם לא השתנו מהדור הקודם.

הבעיה היא שהצד הדינאמי לא ממש הרוויח מהקשחת המתלים – אומנם ריסון המרכב טוב מאוד, והשלדה לא תתבלבלה גם בכביש מפותל, אבל כיף זה לא יהיה. לא עם השלדה הזו שדואגת לנתק אתכם מכל מה שקורה למטה, ולא עם ההגה הזה, שמשלב בין משקל מוזר לתחושה דביקה במהירויות חנייה. כך שמבחינתנו, כיול המתלים החדש הוא צעד ברור ומוחשי אחורה מבחינת הפשרה המתקבלת.

ה-RX מעולם לא טען ליכולת שטח מיוחדת בגרסת ההנעה הכפולה שלו, כך שלא היו לנו ציפיות גבוהות מגרסת ההנעה הקדמית שקיבלנו למבחן – אחד החידושים שהגיעו יחד עם מתיחת הפנים. אבל ציפיות נמוכות הן מתכון להפתעה לטובה – וזה בדיוק מה שקרה לנו. זה לא שפתאום הוא טוחן את מחמל לארוחת בוקר, אבל למרות הבטלה של הסרן האחורי, הוא מצליח להתמודד היטב עם מה שהזוויות המוגבלות מאפשרות לו לתקל, ויגיע קרוב לוודאי הרבה יותר רחוק ממה שהלקוח הממוצע יעיז לנסות. הסוד טמון כנראה בהנעה החשמלית, שמספקת שפע מומנט במהירות אפס ומאפשרת לבקרת המשיכה למנן את הכוח הזה במדויק ולהמשיך לייצר התקדמות גם בתנאי אחיזה גבוליים.
קשה לי להבין את ההיגיון שברכישת רכב היברידי גדול וחזק – הוא לא ידידותי לסביבה יותר ממשפחתית ממוצעת ולא מהווה מודל של הקטנת חתימת הפחמן האנושית. קשה לי גם להבין את ההיגיון שברכישת רכב פנאי בלי שום כוונה לרדת לשטח, אבל אם כבר – גרסת הנעה קדמית בלבד היא מתבקשת. זולה יותר בקנייה ובאחזקה, כמעט מבלי לאבד יכולת רלבנטית. לקסוס RX450h עם הנעה קדמית יאפשר לגברת מצהלה לנסוע ברכב עם הסמל והמראה הנכונים במחיר קצת פחות יקר, ולא תהיה לה שום בעיה להמשיך ולדבר בטון מודאג על ההתחממות הגלובאלית, בזכות התג ההיברידי – עם הנוחות היא כבר תסתדר כנראה... אבל עבור מי שנוסע הרבה מחוץ לעיר קשה למצוא ב-RX הזה יתרון מול מתחרים מונעי דיזל כמו פולקסווגן טוארג, למשל.