למרות הצמיחה במצבת כלי הרכב, צי הרכב הישראלי אינו מצעיר
חלק מאלה שהתקדמו לרכב משנתון חדש יותר, נפטרו לגמרי מרכבם המשומש. כ-169,400 כלי רכב ירדו מהכביש בשנה שחלפה. אבל ב-2009 נגרעו 221,000 כלי רכב והנה עוד סיבה מדוע למרות הצמיחה במצבת כלי הרכב, צי הרכב הישראלי אינו מצעיר. הגיל הממוצע של כלי הרכב המנועיים הגיע בסוף שנת 2010 ל-6.9 שנים, כמו הנתון שנרשם ב-2009 וגם 2008 וזקן לעומת נתוני השנים הקודמות: 6.7 ב-2005 ו-6.6 בשנת 2004. כלומר יש יותר מכוניות ישנות שממשיכות לנסוע. ובכלל מאז שנת 1998, מסתמנת עלייה רציפה בגיל הממוצע של כלי הרכב, מ-5.9 שנים בממוצע בשנת 1997 ל-6.9 בשנת 2007.
בחלוקה לשנתונים נגלה כי רוב כלי הרכב בישראל – 1,121,000 (44%) מכלי הרכב – הם בני ארבע שנים או פחות (כלומר שנת 2006 ואילך). השאר, וותיקים יותר: כ-652,000 (25%) הם בני 9-5 שנים וכ-793,000 (31%) בני 10 שנים ויותר.
אוהבים אותה יפנית
למרות הפופולריות ההולכת ועולה של היצרניות הדרום קוריאניות, הלקוח הישראלי עדיין מעדיף מכוניות יפניות. 38.6% מכלי הרכב הנעים על כבישי ישראל יוצרו ביפן. נתון דומה לזה שנרשם בשנים האחרונות, אך גבוה פי יותר משלושה מהמקום השני בו נמצא את דרום קוריאה עם נתח שוק של 11.3%. אחריה נמצא את ספרד (עם 8.4%), צרפת (7.8%), גרמניה (6.9%), ארה"ב (3.4%) ואיטליה (3.2%). אגב, בראייה לאחור ניתן לראות את "נפילתן" של צרפת ואיטליה; חלקה של צרפת ירד מ-11.5% בשנת 2004 ל-7.8% בשנת 2010 וחלקה של איטליה מ-6% ל- 3.2%. באותן שנים חלקה של קוריאה הדרומית עלה מ-9.1% ל-11.3%. עם זאת יש לזכור שבעידן הגלובליזציה, יצרניות רבות מייצרות מכוניות במדינות זרות, ולאו דווקא בארץ המקור שלהם.
...ועדיף שתלגום בנזין
אנחנו מחשיבים את ישראל כמדינה השייכת לעולם המפותח אבל בכל הקשור לכמות כלי הרכב מתברר שאנחנו רחוקים מאוד מהמדינות המערביות. רמת המינוע בישראל עמדה בשנת 2010 על 333 כלי רכב לכל אלף תושבים (לעומת 326 כלי רכב בסוף 2009) מתוכם 267 כלי רכב פרטיים. לשם השוואה בארה''ב יש יותר מ-800 מכוניות לאלף תושבים (כלומר רמת המינוע בישראל עומדת על כ-40% ביחס לארה''ב). אנחנו סובלים מרמת מינוע נמוכה יחסית גם מול מדינות אחרות, כמו: נורווגיה, ספרד, אוסטריה, יפן ושוויץ, בהן רמת המינוע נעה בין 600 ל-700 כלי רכב ל-1,000 תושבים. טוב אפשר אולי להתנחם בכך שרמת המינוע בסין והודו נמוכה בהרבה (על פי נתוני חברת ווארד); בסין נמצא כ-60 כלי רכב לכל אלף תושבים ואילו בהודו כ-20 כלי רכב לכל אלף תושבים.