היא נערכת כבר 101 שנים (למעט שנות מלחמת העולם השניה) והפעם היא היתה אמורה להיות הגדולה והנוצצת ביותר. על מי אנחנו מדברים? על תערוכת דטרויט כמובן, העונה לשם 'NAIAS' (ר"ת: North American International Auto Show).מדוע כתבנו "... היתה אמורה להיות..."? כיוון שיצרניות רכב רבות כגון: סוזוקי, מיצובישי, לנד רובר ואחרות, הודיעו כי לא יציגו את מרכולתן בתערוכה. גם יצרניות רכב שעבורן השוק האמריקני מהווה יעד מרכזי שלא לומר הגדול ביותר (רולס רויס, פרארי, אינפיניטי ועוד), הודיעו כי השנה הן יעדרו מהתערוכה בעיר המנועים. הסיבות מגוונות ונעות בין השקעות עצומות שדרשה תערוכת SEMA שננעלה לא מכבר, דרך היעדר דגמים עתידיים ומיידים להצגה בשוק האמריקאי וכלה ברצון לחסוך בעלויות. הוסיפו לכך את מצבם העגום של יצרניות הרכב המקומיות – G.M, פורד וקרייזלר – ותבינו ששמח כנראה שלא יהיה שם.
 
ובכל זאת, כ-6,800 עיתונאים מ-60 מדינות ייסקרו את 2,000 המציגים השונים הצפויים להגיע לתערוכה ואת כ-60 הופעות הבכורה של יצרניות הרכב. שעריה יפתחו לציבור הרחב ב-17 לינואר 2009 למשך שבוע עד ה-24 לחודש. עיתונאים יזכו לכניסה מוקדמת החל מה-11 לחודש ואנשי עסקים מהתעשיה יעשו "מינגלים" ביומיים שעד נשף הצדקה. נשף זה מתקיים מאז 1989 כאשר השנה הנדבנים ישלמו 400 דולר עבור כרטיס כניסה לערב עמוס ידוענים/סלבריטאים. אגב, בנשף של שנת 2007 תרמו 17,000 המשתתפים בו כ-6 מליון דולר לקרנות צדקה שונות הממוקמות בדטרויט. משנת 1989 נאספו כתרומות 76 מיליון דולר.
שעות הפעילות הארוכות (כל יום מ-9:00 בבוקר ועד 22:00 בערב, למעט ראשון בו התערוכה תסגר ב-19:00 בערב) יחד עם המחירים הנוחים (מבוגר 12 דולר, ילדים מגיל 7-12 ואזרחים ותיקים 6 דולר, ילדים מתחת לגיל 7 חינם) יימשכו על פי הערכות המארגנים, כ-700,000 מבקרים.
 
לאתר תערוכת דטרויט, לחץ כאן.
הגולשים בוחרים את כוכבות התערוכה
 
תערוכת דטרויט בוידאו:
 
א  אודי R8 עם מנוע V10 – ה-R8 החזקה ביותר
    אודי ספורטבק קונספט – הצצה ראשונה ל-A7 הקרובה
 
ב  E6' BYD' ו-'F3DM' – מיניוואן ומשפחתית היברידיות נטענת
    ביואיק לה-קרוס חדשה – משפחיתית פרימיום חדשה עם עיצוב ראדיקאלי
    ב.מ.וו Z4 חדשה – הרודסטר של ב.מ.וו זוכה לגג קשיח מתקפל
    בנטלי קונטיננטל GTC ספיד – כנראה הקונברטיבל המהירה בעולם
 
ד  דודג' Circuit EV – העתיד הספורטיבי של דודג'? (גם בוידאו)
 
ה  הונדה אינסייט – ההיברידית החדשה של הונדה
 
ו   וולוו S60 קונספט – רגע לפני הדבר האמיתי
 
ט  טויוטה FT-EV קונספט – פרומו לגרסה הכל-חשמלית של ה-iQ הזעירה
    טויוטה פריוס –דור שלישי להיברידית המצליחה
 
ל   לינקולן קונספט C – קריצה לצעירים על בסיס פורד פוקוס
    לינקולן MKT – התשובה האמריקאית לאודי Q7 וב.מ.וו X5
    לקסוס HS250h – היברידית-יוקרה למתחילים
    
מ  מזראטי קוואטרופורטה GT S – אחלה תזכורת למירוץ נשכח...
    מיני קבריולה חדשה – דור חדש עם גג רך מתקפל
    מרצדס בלו זירו – קונספט חשמלי הרומז על מחליפת ה-B קלאס
    מרצדס E קלאס חדשה – חדה יותר, גדולה יותר ומתוחכמת מבעבר
 
נ   ניסאן NV2500 – וואן מסחרי עתידני של ניסאן
 
ס  סובארו לגאסי/B4 קונספט – קדימון למכונית המנהלים החדשה של סובארו
 
פ  פורד טאורוס חדשה – פורד הולכת על מנועים מוגדשים
    פורד מוסטנג שלבי GT500 – המוסטנג החזקה בהיסטוריה
    פולקסווגן בלו ספורט קונספט – רודסטר קומפקטי עם כוונות ייצור
    פיסקר קארמה – הסדאן החשמלית היוקרתית מגיעה ליצור
 
ק  קאדילק קונברג' קונספט – קופה יוקרתית לחובבי החשמל
    קאדילק CTS ספורט וואגן – גרסת סטישן למכונית הסאלון
    קאדילק SRX – דור שני לרכב הפנאי של יצרנית היוקרה האמריקנית
    קרייזלר 200C EV קונספט – העתיד החשמלי של קרייזלר
 
ש שברולט אקווינוקס – התשובה לטויוטה ראב4, הונדה CR-V, ג'יפ ליברטי ויונדאי           סנטה-פה