בסוף השבוע האחרון נערכה תחרות טיפוס-הגבעה המפורסמת בעולם – מירוץ Pikes Peak, הידוע בכינויו ^המירוץ לעננים^. מסלול התחרות הוא שביל כורכר ועפר באורך 12.42 מייל (כמעט בדיוק 20 ק^מ), כולל 156 פניות, חלקן מהירות מאד על עברי פי תהומות. הפרש הגובה בין הזינוק לסיום הוא כ-1,440 מטרים – שיפוע ממוצע של 7%. התחרות מושכת אליה מתחרים מרחבי העולם, מכל הסוגים והמינים; בשנות ה-80 נערכו כאן קרבות בהשראת אליפות הראלי העולמית, כאשר קודם אודי (עם הקוואטרו) ולאחר מכן פיז'ו (עם ה-205 T16) הסתערו על ההר כדי להראות לאמריקנים כיצד עושים זאת.
בשנים האחרונות, המתחרה הבולט ביותר בפייקס-פיק הוא נובוהירו ^מונסטר^ טאג'ימה היפני, כיום בן 57, שמזה שנים נוהג עבור סוזוקי ועושה ככל יכולתו כדי לשבור את שיא המסלול באמצעות סדרה של רכבי מירוץ יעודיים שנושאים שמות של דגמי סוזוקי סדרתיים. בעבר עשה זאת טאג'ימה עם ^גרנד ויטארה^ ואף ^ליאנה^, והשנה מכונת יום-הדין שלו נקראת XL7. מיותר לציין כי כל קשר בין רכב-הטיפוס המפלצתי ל-XL-7, רכב פנאי שבגרסתו הנוכחית אינו מיובא לישראל, הוא מקרי בלבד ואינו מרחיק לכת מעבר לגריל הקדמי והכאילו-פנסים. בעצם גם המנוע הבסיסי משותף – V6 של GM בנפח 3.6 ל', שמקורו בהולדן האוסטרלית. אלא שכאן זכה המנוע לטיפול מעמיק שכולל הוספת צמד מגדשי-טורבו (וזה כמובן רק חלק קטן מהשפורים); התוצאה היא בסביבות 1,000 כ^ס ויותר מ-100 קג^מ... בשנה שעברה ניצח טאגי'מה עם ^גרנד ויטארה^, שהסתפקה במנוע V6 בנפח 2.7 ל' שהפיק רק 940 כ^ס... התקווה שלו לשיפור השיא התנפצה כאשר בשל תנאי מזג אוויר קשים בחלקו העליון של המסלול קוצר המירוץ לשני-שליש מאורכו. השנה, עם מנוע חדש וגדול יותר, עוד כוח ועם שיפור גדול בתכונות האוירודינמיות (הכנפיים הגדולות מעניקות כוח-הצמדה שגדל בשיעור של 35%), .
והפעם זה עבד. טאגי'מה, שהתחרה לבדו בקטגורייה הבלתי-מוגבלת (Unlimited), קבע את התוצאה המהירה ביותר בתחרות כולה – ומה שיותר חשוב, הצליח סוף סוף לשבור את שיא פייקס-פיק האבסולוטי בו החזיק הניו-זילנדי המפורסם רוד מילן, שיא שעמד על כנו מאז 1994 (ונקבע ב^טויוטה סליקה^). טאג'ימה קבע 10:01.408 דקות, שיפור של כשתיים-וחצי שניות לשיאו של מילן – לא שהפער משנה במיוחד. השיא החדש לא יעצור את המירוץ לפסגה של טאג'ימה, שהצהיר מייד בסיום כי בכוונתו להמשיך ולהתחרות כדי לשבור את מחסום 10 הדקות.
יש לציין כי בנו של מילן, ריס – נהג מהולל בזכות עצמו, הנחשב לנהג-הדריפט מס' 1 בארה^ב ומהמובילים בעולם – התחרה גם הוא השנה, במכונית המשמשת אותה לתחרויות דריפט – פונטיאק סולסטיס GXP. מילן ניצח בקלות בקטגוריה שלו, 2WD Time Attack.
סרטון: טיפוס פייקס פיק >