
ה'ביג-רד' מעסיק את המתחרים וחובי הז'אנר מזה זמן רב, כאשר כבר שנים מצפים בארה"ב לכניסת הענק היפני לתחום.
לקראת סוף 2007 שוחררו פרטים ראשונים ותמונות של ה-UTV הראשון מבית הונדה ועתה פורסמו מחירים ובמקביל החל השיווק בארה"ב תחילה. בהונדה טוענים כמובן כי הפוקוס בכלים אלו הושם על אמינות, נוחות במגוון תנאי שטח ולאורך זמן והנדסת אנוש מתקדמת – גימיקים פרסומיים שבהונדה מקפידים למלא בתוכן, ודי לבחון את השם הטוב שיצא לטרקטורוני החברה בכדי להסכים עם קביעה זו. המנוע אמנם קטן בנפחו מזה של המתחרים העיקריים – 675 סמ"ק בהשוואה ל-700 ו-800 – ומקורו בטרקטורון Rincon 680, אך הוא אמור להציב סטנדרטים חדשים בכל הקשור לאמינות ולשרידות בתנאים קיצוניים; זהו חד-צילינדר מקורר מים עם מערכת הזרקה אלקטרונית כאשר הכוח מועבר – כחריג ויחיד בקטגוריה – אל ארבעת הגלגלים לפי דרישה, באמצעות גיר אוטומטי עם 3 מהירויות. אצל המתחרים (למעט מספר גרסאות המגיעות מסין) המקובל הוא מערכת ואריאטור להעברת הכוח.
בהונדה מבטיחים כמובן "סטנדרט חדש של נוחות ומרווח" בתא הנוסעים, כאשר בהיצע צמד מושבים המגבילים את מספר הנוסעים הכולל לשניים, בניגוד לדגמים בהם יש ספסל, עליו יכולים להתמקם גם שלושה נוסעים. ה-Big Red מיועד בראש ובראשונה לתפקד תחת עומס בשטחים קשים לעבירות, והמפרט מבטיח שלא תהיינה פאדיחות בתחום זה.
מערכת העברה הכוח מציעה 2 יחסי העברה – נמוך וגבוה, כפי שמקובל בסגמנט. בנוסף ניתן לבחור בין 3 מצבי העברת כוח שונים: 2wd (אחוריים בלבד), 4WD -4WD עם דיפרנציאלים נעולים, למצבים קיצוניים באמת. מערכת המתלים כוללת עצמות עצה כפולות סביב והבלמים הם דיסקים הידראוליים. מהלך הגלגלים מרשים ועומד על 150 מ"מ מלפנים ו-180 מ"מ מאחור אשר יחד עם מרווח הגחון המינימאלי בן למעלה מ-26 ס"מ אמורים לאפשר עבירות מרשימה. הגלגלים הם בגודל מקובל בסגמנט – 25x10-12 סביב – וגם הממדים: האורך עומד על 291 ס"צ, הרוחב על 163 ס"מ והגובה 195 ס"מ. המשקל העצמי עומד על 650 ק"ג, "מוכן לנסיעה", קרי – כולל כל הנוזלים (דלק, שמנים, מים), ונפח מיכל הדלק עומד על 36 ליטרים חסרי תחרות. כושר הגרירה המורשה הוא כמעט 550 ק"ג. המחיר הצפוי בארה"ב יחל בכ-11,400 דולר. אצלנו? מוקדם לקבוע אם בכלל יש סיכוי לראותו אצלנו, מאחר וטרם הוחל בשיווק ה-Big Red מחוץ לגבולות ארה"ב.