מהיר וחסכוני
רוצים אפס למאה ב-6.3 שניות וצריכת דלק של 29.4 ק"מ לליטר? לפולקסווגן התשובה – אקורייסרחברת פולקסווגן טוענת להתנהגות משובחת, ומזכירה שמסלול הנורבורגרינג עמד לנגד עיניה בתכנון הרכב. אין ספק שהספורטיביות הייתה חשובה לקונצרן. רודסטר, הנעה אחורית ומנוע מרכזי נחשבים לתצורה ספורטיבית טהורה, ללא התפשרות (אם כי השימוש במנוע דיזל עדיין נחשב אוונגרדי בפלח שוק זה). חלוקת המשקל קדימה אחורה היא 60-40. במטרה לספק יותר אחיזה מאחור מצוידת ה-EcoRacer בצמיגי 225/45 אחוריים, ו-175/55 קדמיים, כולם בעלי ג'אנט 17. ההגה מתוגבר בצורה אלקטרו-הידראולית ובעל מצב RACE המופעל במתג על ידית ההילוכים שהופך את ההגה למדויק ומיידי יותר. התחושה הספורטיבית ממשיכה עם הממדים - אורך 377 ס''מ, רוחב 174 ס''מ, גובה 121 ס''מ בלבד (9 ס''מ פחות מבוקסטר) ובסיס הגלגלים עומד על 248 ס''מ.
ברגע שפותחים דלת, הכנף בגג בצד בו נפתחה הדלת עולה כלפי מעלה במטרה לאפשר כניסה נוחה יותר לרכב. הגג ניתן להסרה מלאה ולאכסון מאחורי המושבים. מי שרוצה אווירה פתוחה עוד יותר, יכול להסיר גם את החלון הקדמי. פולקסווגן מדגישה כי גם במצב זה הנהג מוגן בעזרת קשת ההתהפכות הקבועה. פולקסווגן מחדשת גם בנושאי הטכנולוגיה, בין השאר פנסי לד מלפנים ומאחור, שמסוגלים לשנות את צבעם. התצוגה לנהג נמצאת על ההגה עצמו, ולכן נראית טוב ללא קשר לכיוון ההגה. בנוסף קיימת מערכת MMI, ניווט, אודיו וטלפון. המסוגלת להתחבר ל-IPOD.
כדי שלא תחששו לתת את הרכב לילד שרק הוציא רישיון, יש אפשרות להכניס את הרכב למצב ''נהג חדש'' בו המנוע לא יספק את מלוא ההספק, המהירות הסופית מוגבלת וה-ESP איננו ניתן לביטול.
האם פולקסווגן יאזרו אומץ וייצרו מכונית מרהיבת עין שתהיה דומה למכונית התצוגה, בעלת נתונים שיאפשרו לחובבי הביצועים וההנאה מנהיגה לא לסיים כל נסיעת כיף עם חור בארנק? אנחנו רק יכולים לקוות שכן...