פוקוס RS: חשיפה מלאה
פורד חושפת את הפוקוס החמה ביותר עד כה: 300 כ"ס, עדיין עם הנעה קדמיתובכן עד עתה, כזכור, דיברה פורד על "מעל 280 כ"ס"; עכשיו כבר מוצהר בפה מלא כי מדובר ב-300 כ"ס טבין ותקילין ממנוע ה-2.5 ל' טורבו שבחרטומה. בדיוק כמו סובארו אימפרזה STI, אלא שבמקרה זה הכוח עובר דרך הגלגלים הקדמיים בלבד. המומנט המרבי הוא 41.8 קג"מ, טיפונת יותר מהאימפרזה. תיבת ההילוכים היא ידנית קונבנציונלית, ולפחות בשלב זה פורד אינה מזכירה כלל את האפשרות לתיבת מצמד כפול, כמו זו שהתחילה עכשיו להמכר בחלק מדגמי הדיזל של הפוקוס וה-C-מקס.
עם הספק שכזה העובר רק דרך הגלגלים הקדמיים, לא פלא שאחת הנקודות המודגשות בהודעה לעיתונות אודות ה-RS החדשה היא המלחמה ב-Torque Steer – אותה תופעה המכונה "לחימת הגה", המתרחשת עם מכוניות הנעה קדמית כאשר האצה חזקה בשילוב עם הפניית הגה יוצרת כוח-היגוי לא רצוי, במיוחד כאשר פני הקרקע אינם אחידים וכאשר הכוח עובר דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה: מעין השפעה צולבת של המומנט המועבר לגלגלים המניעים הנדרשים לבצע גם היגוי. השיטה של פורד להלחם בתופעה היא שילוב של דיפרנציאל מוגבל החלקה מתוצרת Quaife יחד עם רכיבי מיתלה קדמי יחודיים ל-RS המכונים RevoKnucle. במלים פשוטות יותר, מדובר בגיאומטרייה מיוחדת של רכיבי המיתלים האמורה למנוע את התופעה של השפעת המומנט המועבר דרך הגלגל על ההיגוי.
היתרון העיקרי של הנעה קדמית הוא חסכון במשקל, כמובן, וכן המנעות מפגיעה במרחב ליושבי המושב האחורי ובקיבולת תא המטען בשל רכיבי ההנעה האחורית. לדברי אנשי פורד, המערכת החדשה שפיתחו מאפשרת ניהוג חד ומדוייק במיוחד ויכולת משיכה ביציאה מפניות ללא תחרות. עוד מדברת פורד על מערכת ESP שכוילה במיוחד כדי להותיר חופש פעולה רב לנהג ולאפשר נהיגה ספורטיבית במיוחד, וזאת בנוסף לאופציה לניתוק מוחלט. "התנהגות הכביש של ה-RS תוכננה ופותחה כדי ללטש את תגובותיה הטבעיות, ללא ESP", אומרים מהנדסי צוות הפיתוח. " במקרה של ה-RS, ה-ESP היא מערכת בטיחות טהורה".
עוד הבדלים לעומת הפוקוס הסטנדרטית הם מפשקי גלגלים שהורחבו ב-40 מ"מ, ושימוש בחישוקים וצמיגים יוצאי דופן עבור מכונית בקבוצת גודל זו: החישוקים הם "19 (למיטב זכרוני לראשונה בקטגוריית המשפחתיות) כאשר הסטנדרד המקובל בגרסאות חמות בקבוצה זו הוא "18, והגומי הוא במידה 235/35! הבלמים גם הם גדולים, בקוטר 336 מ"מ מלפנים ו-300 מ"מ מאחור (ושוב ההשוואה הבלתי-נמנעת ל-STI: בלמי ה-RS גדולים ב-6 מ"מ מלפנים וקטנים ב-5 מ"מ מאחור...).
הציבור יוכל לראות את הפורד פוקוס RS החדשה בתערוכת לונדון, כאמור, החל מה-22 ביולי. השיווק בפועל, לעומת זאת, יחל רק בראשית 2009