בכל העולם מדברים על הצורך להקטין את רמות פליטת החומרים המזהמים ממכוניות ועל הצורך להציע מקורות אנרגיה חלופיים להנעת כלי רכב שלא יהרסו לנו את הכדור. אם ניתן היה לחשוב שבעיה זו אמורה להטריד רק את יצרניות ה'מאסות' הגדולות, המכוניות הנפוצות יותר, ושיצרניות הקצה האקזוטיות לא צריכות להיות מוטרדות מכך, הרי שכיוון מחשבה שכזה הנו מוטעה בהחלט. לא מזמן סיפרנו לכם על הלבטים הפנימיים המטרידים את קברניטי יצרנית היוקרה הבריטית
בנטלי; המנועים הגדולים, זוללי הדלק והמזהמים אמנם בטלים בשישים בשל הכמויות הזעומות יחסית של מכוניות בנטלי המסתובבות בעולם, אבל המדובר בדוגמא אישית שיצרניות היוקרה צריכות לשמש כמובילות או כמושא חלומות עבור רבים ולא פחות חשוב – דרישה מצד הלקוחות שהם אמנם בעלי אמצעים אך בהחלט דורשים מודעות סביבתית, שמירה על איכות הסביבה ורמות זיהום נמוכות ככל הניתן. כן, גם כשמכוניתם עולה כמו עשר מכוניות עממיות יותר. בעצם – דווקא בשל כך... ההקדמה הזו נועדה לשמש כרקע לדיווח שמתקבל מגרמניה אודות תחילת שלב
הניסויים במסלול הנורבורגרינג עם גרסה היברידית של
גומפרט אפולו, יצרנית
מכוניות על גרמנייה. ה'פיק' בשלב הניסויים אמור להיות השתתפות המכונית
במרוץ 24 השעות שיתקיים ב'רינג', כאשר קשה לחשוב על מבחן טוב יותר למערכת
החדשה. בגומפרט מתכננים להציע גרסה היברידית של מכונית-על שתחל את דרכה
במסלול – ואולי אף תפתח שם קריירה משל עצמה – אך תגיע גם לייצור סדרתי.
מדובר בשידוך מנוע חשמלי למנוע האודי המשופר ומחוזק המותקן מאחורי מושבי
הנוסעים בגומפרט. זה האחרון אינו ה-V8 המוכר בנפח 4.2 ליטר עם צמד מגדשי טורבו
המציע 630 כוח-סוס, אלא V8 חדש בנפח 3.3 ליטר ועם הספק של 630
כוח-סוס שכל שנמסר לגביו הוא כי ''מוצאו מאודי''. אליו מצטרף המנוע החשמלי
המייצר 100 קילוואט, שהם בתרגום חופשי כ-136 כוח-סוס. המנוע החשמלי ניזון
מסוללות ליתיום-איון ששוקלות 190 ק''ג ושאופן הטענתם לא הובהר לגמרי, למעט
ההסבר כי ''הסוללות תיטענה באמצעות מערכת הבלימה'' וגם לא ברור האם המנוע
אמור להיכנס לפעולה במהירויות איטיות בלבד (דוגמת נסיעה בעיר, בגרסה
סדרתית) או לתת ''פרצי כוח'' כאשר יש צורך בכך, למשל בעת עקיפות במסלול או
האצות.
במירוץ ינהגו עבור גומפרט נהג הפורמולה-1 לשעבר היינץ-האראלד פרנצן ונהג מרוצי הסיבולת בדימוס דירק מולר.