אתגרים ואפשרויות
"אלה לא רק אתגרים אלא גם הרבה אפשרויות". היא פותחת בדיבור רגוע ובוטח "התעשייה משתנה מהר ומאפשרת להציע ללקוחות דברים שונים. אז בניגוד לאחרים אני מעדיפה לראות עתיד ורוד. ברור שהחשמל ידבר הרבה בעתיד אבל אנחנו כבר שם עם ה-i, עם 100,000 מכוניות שמכרנו ועם ניסיון של חמש שנים עם לקוחות אמיתיים. זאת בזמן שאחרים רק נכנסים לתחום.

"ב-X6 וב-X4 היינו חלוצים, אבל גם ל-i8 הייתה נישה מעניינת"
איך את מסתכלת על ההתפתחות של ב.מ.וו?
"אנחנו במצב טוב גם כי אנו מאוד מאוזנים. ישנה ב.מ.וו במרכז, M לביצועים ו-i הוא לא רק לחשמל אלא גם לחדשנות (Innovation). ב-2016 היו לנו מכירות דומות ב-i וב-M וזה מראה שיש לקוחות לשניהם".
האם את מרגישה שב.מ.וו עדיין בונה מכוניות לנהג?
"אם תסתכל על ה-5 מבחינת ניהוג היא ה-5 הכי דינמית שעשינו וזה נכון גם ל-7 העכשווית. אם תסתכל על M760, זו ממש מכונית ספורט. חדוות הנהיגה תמיד תישאר במרכז הערכים של ב.מ.וו, אבל תהנה גם כשה-i3 תזנק כמו מכונית ספורט. המותג נותר אותנטי ונכון לעצמו".
איך ב.מ.וו רואה את העתיד מבחינת ההנעות?
"ברור שנראה מעבר ממנועי בעירה לחשמל. השאלה היא כמה מהר יקרה המעבר וכעת קשה לדעת. אנו לומדים מהלקוחות שמי שהתנסה בחשמל לא רוצה לחזור לבנזין. מימן זה משהו לטווח הארוך. זה לא משהו שיקרה בחמש השנים הבאות. זה תחום חשוב שייקח זמן בגלל תשתית".
הנאה מנהיגה היא ערך חשוב בב.מ.וו. איך עושים זאת עם נהיגה אוטונומית?

הילדגרד וורטמן
ב.מ.וו יצרה הרבה נישות חדשות בתחום היוקרה. עד כמה זה היה חשוב והאם תמשיכו בכך?
"ב-X6 וב-X4 היינו חלוצים, אבל גם ל-i8 הייתה נישה מעניינת, ואנחנו מוכרים יותר מאודי R8. אנחנו תמיד מסתכלים על מקומות ושטחים מתים, אבל זה צריך להיות רלוונטי למותג ועם צידוק. כאשר הלכנו לקופה או ל-X6 זה היה הגיוני. וב-4 וב-2 ראינו שזה מביא לקוחות. גם הגרנד-טורר הביא לקוחות חדשים וזה חשוב. אתה יכול לסמוך עלינו שאם יהיה דבר רלוונטי נגיע אליו".
יש מאבק גדול על המקום הראשון בתחום היוקרה ביניכם למרצדס. עד כמה זה חשוב?
"לדעתי זה די מדהים שתעשיית הרכב עדין סופרת באדיקות את המכירות. זה חשוב אבל זה לא הכל. הרווחיות חשובה לי יותר ויש דברים נוספים כמו תדמית ויכולת, ולכן זה הרבה יותר מורכב. הכמויות תלויות מאוד גם במחזור החיים של הדגמים. 2017 היא שנה מלאה ראשונה של סדרה 5 אז היא תביא הרבה מכירות".
הרבה שחקנים חדשים כמו אינפיניטי, קאדילק ואפילו DS רוצים להיכנס לתחום. איך אתם מתייחסים לכך?
"מבלי להישמע ארוגנטית, אני לא חושבת שאנחנו צריכים להגיב. הם רוצים להיכנס וזה מובן, אבל לקוחות יודעים מהו מותג פרמיום אותנטי. ב.מ.וו תמיד הייתה כזו וזה נכס גדול".
ההשקה מחדש של מיני הייתה אתגר גדול. מה יכולת להביא משם לב.מ.וו?

ב.מ.וו Z8. גם אנחנו היינו רוצים כזו