כמו שסיפרנו לפני מספר שבועות, צ'מפיון מוטורס פותחת את השנה עם סיאט לאון המחודשת. הבשורה כאן אינה רק העדכון החיצוני והפנימי המקובל, אלא בעיקר שינוי מהותי בהיצע המנועים בגרסאות הנמכרות ביותר. זאת, כאשר גרסת ה-DSG העיקרית מבחינת מכירות תהיה חזקה משמעותית מבעבר - ומעט זולה יותר.
סיאט לאון המחודשת בארץ
צילום: מנהל
הרכב המחודש יוצע עם חישוקי "17, מערך מולטימדיה מתקדם יותר שכולל צג "8 גדול מבעבר (למעט בגרסת ה-1.2 ל' הידנית, שלה צג בגודל "5 וחישוקי "16). הציוד הסטנדרטי כולל גם גג זכוכית פנוראמי נפתח ובקרת אקלים. גרסת ה-FR תוסיף חישוקי "18, תאורת 'לד' מלאה, משוטי העברת הילוכים מאחורי ההגה, תאורת אווירה משתנה בתא הנוסעים, מערך פול-לינק (ממשק לטלפון החכם), ריפוד אלקנטרה ומושבי ספורט, ותשע כריות אוויר (לעומת 7 בסטייל). עם זאת, הלאון לא תקבל בתחילת הדרך את מערכות הבטיחות המתקדמות שראינו באטקה.

המנועים

לפחות כרגע נראה שהדגש המקומי בשיווק הליאון המחודשת יהיה על מנוע ה-1.4 ליטר 150 כ"ס שמחליף את מהדורת ה-1.4 ל' 122 כ"ס, ויוצע עם תיבת דו-מצמדית שבעה הילוכים (האצה למאה קמ"ש ב-8 ש'). גרסה זו תגיע רק עם מרכב חמש דלתות ותעלה 124,000 שקלים ברמת גימור 'סטייל' (לעומת 126,000 שקלים לגרסת ה-1.2 ל' המקבילה בעבר) ו-137,000 ברמת ה-FR.
גרסת ה-1.2 ל' (כעת עם 110 כ"ס לעומת 105) תגיע רק עם תיבה ידנית (6 הילוכים, 9.9 ש' למאה קמ"ש) ומחירה יהיה 106,000 שקלים (חמש דלתות).
סיאט לאון המחודשת בארץ
צילום: מנהל
גרסת ה-1.8 ל', 180 כ"ס (תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים, 7.2 ש') תוצע רק בגימור ה-FR ותעלה 151,000 שקלים לגרסת השלוש דלתות ו-153,000 שקלים לחמש הדלתות.

בהמשך השנה צפויה להגיע גם גרסת ה-ST (סטיישן) המחודשת של סיאט לאון, ומבחר הגרסאות ייגדל עם התווספות גרסת 1.0 ל' טורבו 115 כ"ס עם תיבה אוטומטית (דו-מצמדית, 6 הילוכים) וכן עם המהדורה המחודשת לגרסה הספורטיבית, קופרה, שהושקה לאחרונה. בניגוד לקופרה שמשווקת באירופה שלה 300 כ"ס, המהדורה המקומית לקופרה תסתפק ב-290 כ"ס.
סיאט לאון המחודשת בארץ
צילום: מנהל