​זמן קצר אחרי השקת רכבי הפנאי ASX, מיצובישי ישראל משיקה רכב פנאי נוסף של היצרן היפני - מיצובישי אקליפס קרוס החדש. הרכב מתבסס על רצפת אאוטלנדר המוכר, עם בסיס גלגלים באורך דומה של 267 ס"מ, ואורך כללי של 440 ס"מ ומרווח גחון של 18.3 ס"מ.

מיצובישי אקליפס קרוס מצויד במנוע החדש של היצרנית - 1.5 ל' טורבו, עם 163 כ"ס ו-25.4 קג"מ (ב-1800 סל"ד) המשודך לתיבה אוטומטית רציפה. נתון ההאצה ל-100 קמ"ש עומד על 9.3 שניות והמהירות המרבית היא 200 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת של גרסאות ההנעה הקדמית עומדת על 14.9 ק"מ לליטר והציון הירוק הוא 13 (14.2 ק"מ לליטר ו-14 להנעה הכפולה).

מיצובישי אקליפס קרוס בארץ – החל מ-149,000 שקלים


אקליפס קרוס יוצע בארבע רמות גימור שלכולן אבזור עשיר למדי: ל'אינטנס' (החל מ-149,000 שקלים) חישוקי "18, שמשות כהות, מערכת מולטימדיה מקורית עם צג מגע בגודל "7 (כולל אפל קארפלי) מצלמת רוורס ואפשרות לשילוב של מערך המולטימדיה 'קונקטד' של כלמוביל (עם וויז ואפליקציות נוספות). כמו כן, המפרט התקני כולל גם בקרת שיוט, בקרת אקלים ומושבים אחוריים מתכוונים. 

מיצובישי אקליפס קרוס בארץ – החל מ-149,000 שקלים


רמת 'אינסטייל', שמחירה 160,000 שקלים, תוסיף גג זכוכית פנורמי נפתח, בקרת אקלים מפוצלת, העברת הילוכים מגלגל ההגה, בלם יד חשמלי ומפתח חכם. ה'פרימיום' (170,000 שקלים) תוסיף תאורת לד, דיפוני דלתות מדמוי עור, חיישני חניה היקפיים, ריפוד עוד למושבים, תפעול חשמלי לכיוון מושב הנהג ותצוגה עילית. בפסגת ההיצע נמצאת רמת 'עלית', 180,000 שקלים, שלה הנעה כפולה ובורר מצבי נהיגה. 

מיצובישי אקליפס קרוס בארץ – החל מ-149,000 שקלים


מפרט הבטיחות התקני כולל שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית ממהירות של 80 קמ"ש (65 בזיהוי הולכי רגל), התרעה על סטייה מהנתיב ועמעום אורות אוטומטי - כך שדירוג הבטיחות המצוין של אקליפס קרוס תקף גם בישראל. רמת 'אינסטייל' כוללת גם בלימה אוטונומית משודרגת המסוגלת לבלום ממהירות של 180 קמ"ש ובקרת שיוט אדפטיבית שעובדת גם בפקקי תנועה. ברמת 'פרמיום' ו'עלית' יש גם ניטור שטחים מתים מאחור ומהצד. 

מיצובישי אקליפס קרוס בארץ – החל מ-149,000 שקלים
דוידי פיאמנטה. מצפה למכור כ-5000 יחידות בשנה 

דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל מצפה למכירה של כ-5000 כלים (ויותר, בהתאם למלאי שיקבלו מהיצרן) כאלה בשנה, רובם מגרסאות ה'אינסטייל' וה'פרימיום'. במיצובישי מאמינים שהרכב החדש "יגנוב" לקוחות בעיקר מהאאוטלנדר חמישה מושבים, שהיווה בשנת 2017 כרבע ממכירות הדגם (ובהתאם צופים לירידה של 80 אחוזים בביקוש לגרסה זו), אך גם מהגרסאות הבכירות ל-ASX. בסך הכל במיצובישי ישראל מצפים להמשיך לגדול השנה ולהגיע למכירות של כ-15,000 כלים עד לסוף שנת 2018.