לגרסה הספורטיבית מנוע 3.0 ליטר טווין-טורבו בנזין, עם 435 כ"ס ב-6,100 סל"ד ומומנט מרבי של 53 קג"מ בין 1,800 ל-5,800 סל"ד - רצועת כוח מרשימה למדי. במרצדס מוסיפים כאן אלטרנטור מתקדם שאוגר אנרגיית בלימה לשימוש עתידי, ומאפשר "גדישה" חשמלית שמוסיפה 22 כ"ס ו-25.5 קג"מ לרגע, למשל לטובת עקיפה.
ה-E53 מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות, ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. למרות זאת, תצרוכת הדלק הממוצעת שלה בתנאי מעבדה מרשימה יחסית - כ-11.5 ק"מ לליטר. מערכת הכלאיים של ה-E53 לא מסוגלת להניע את הגלגלים בכוח החשמל בלבד ואינה כוללת טעינה ממקור חיצוני.
מלבד גרסת הביצועים, כל גרסאות מרצדס E קלאס יזכו לשדרוג באבזור. גולת הכותרת כאן היא מערכת נהיגה אוטונומית חלקית משודרגת, שמגיעה מה-S קלאס. זו מוסיפה יכולת זיהוי פניות, כיכרות וצמתים, כך שהרכב מאט מראש ונכנס אליהם במהירות הנאותה. יכולת זו מצטרפת לשמירת המרחק האקטיבית ולסיוע בהיגוי, שיוצרים יכולת נסיעה כמעט עצמאית של מכונית הסאלון.
מלבד זאת, ה-E קלאס תציע גם יכולת מורחבת לחיבור מכשירים אלקטרוניים בבלוטות'. כעת ניתן יהיה לחבר עד שלושה במקביל (טלפונים, נגנים, מחשבים ניידים וכדומה). בנוסף, ניתן יהיה לחבר ולענות לשיחה משני טלפונים במקביל. הוצאת שיחה, עם זאת, נותרה מוגבלת לטלפון אחד בכל רגע.