תכירו את המונזה SP1 ומונזה SP2, שתי מכוניות זהות כמעט אך עם הבדל בולט: ה-SP1 היא חד-מושבית (מונופוסטו, Monoposto באיטלקית), ה-SP2 דו-מושבית (ביפוסטו, Biposto). ושתיהן עוצבו בהשראת דגמי החד ודו-מושבים של פרארי משנות ה-50, בראשם ה-166MM ודגמי המונזה (750 ו-860).
מדובר במכוניות פתוחות נטולות גג ("ברקטה" בשפת פרארי), למי שרוצה את חווית הנהיגה הקרובה ביותר לפורמולה 1 - כך היצרנית. העיצוב עם זאת מינימליסטי ולדברי פרארי תוכנן כך שייראה כאילו עוצב במשיכת מכחול אחת, בניגוד לעיצוב העמוס יותר האופייני למכוניות על כיום בגלל הצורך בשלל עזרים אווירודינמיים.
![יצירת מופת עיצובית: פרארי מונזה](/Attachment/Gallery/240140/1603439/_crop_to50_750x750.jpg)
שתי גרסאות המונזה מציעות מנוע V12 בנפח 6.5 ליטר, אטמוספרי כמובן, שמספק 810 כ"ס ב-8,500 סל"ד ו-73.3 קג"מ ב-7,000 סל"ד. עם משקל עצמי של 1,500 ק"ג (1,520 ב-SP2), שתיהן מאיצות מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.9 שניות, ל-200 קמ"ש בתוך 7.9 שניות ולמהירות מרבית של יותר מ-300 קמ"ש.
![יצירת מופת עיצובית: פרארי מונזה](/Attachment/Gallery/240140/1603440/_crop_to50_750x750.jpg)
מידותיהן הכלליות דומות - אורך של 466 ס"מ, רוחב של 200 ס"מ וגובה של 115.5 ס"מ בלבד. המרכב מיוצר כולו מסיבי פחמן, והדלתות נפתחות מעלה, וחושפות "תא נוסעים" זעיר שעוטף את הנהג (ואת הנוסע ב-SP2). ולהשלמת המראה, פרארי גם תציע לבוש נהיגה שעוצב במיוחד על-ידי ברלוטי ולורו פיאנה.
![יצירת מופת עיצובית: פרארי מונזה](/Attachment/Gallery/240140/1603444/_crop_to50_750x750.jpg)
והמחיר? לא פורסם. לא שזה משנה, כי סביר להניח שלא תוכלו להרשות לעצמכם אחת גם אחרי זכייה בפרס הראשון בלוטו. מזל שלחלום, לעומת זאת, אפשר לעשות גם בחינם.