ה-A-קלאס החדשה מבוססת על פלטפורמת הנעה קדמית חדשה. עם אורך של 442 ס"מ ובסיס גלגלים של 273 ס"מ, המכונית החדשה גדולה מקודמתה (12 ושלושה ס"מ בהתאמה) וגם מהמתחרות הישירות. תא המטען גדל בנפח מ-341 ל-370 ליטר.
ל-A-קלאס מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 1.3 ליטר, שפותח ביחד עם רנו ונוסף לאחרונה אף לדגמי דאצ'יה וניסאן. למנוע ארבעה צילינדרים והוא מייצר 136 כ"ס בגרסת ה-A180 או 163 כ"ס ב-A200. האצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 9.2 או 8.0 שניות בהתאמה. ה-A250 מוצעת עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש שמייצר 224 כ"ס (6.2 שניות ל-100 קמ"ש). המנועים משודכים לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. לגרסת ה-A250 מתלה אחורי רב-חיבורי, בניגוד לקורת מתח באחיות הפחות חזקות.
המכונית החדשה מציעה לראשונה מבין דגמי מרצדס בישראל את ממשק המשתמש החדש שמכונה "MBUX", שם שפירושו Mercedes-Benz User Experience, חווית משתמש מרצדס. היצרנית מבטיחה תפעול אינטואיטיבי מבעבר באמצעות מסך המגע ("7 בגרסאות הבסיס, "10.25 במצוידות), פקודות קוליות מורחבות גם להפעלת מערכות שונות ברכב (בתוספת תשלום ורק באנגלית), אפשרות שימוש בשפה העברית בכתיבה ועוד.
שפע גרסאות
ה-A החדשה מוצעת בשלוש רמות גימור - "אדוונסד" (Advanced) תאורת לד, חישוקי "16, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים, מצלמת נסיעה לאחור ובלם יד חשמלי. אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטומטית בטווח שבין 0 ל-200 קמ"ש. רמת "פרוגרסיב" (Progressive) מוסיפה חישוקי "17, חלון גג, גימור שונה לתא הנוסעים ועיצוב מעט שונה מבחוץ. אבזור הבטיחות כולל בנוסף התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי וחנייה אוטנומית. עוד באבזור: מושב נהג חשמלי ומסך מולטימדיה גדול יותר ("10.25) עם שליטה קולית ותפעול גם באמצעות משטח תחתון. רמת האבזור AMG מוסיפה חישוקי "18, קוסמטיקה חיצונית ספורטיבית, תאורת אווירה עשירה, מושבי ספורט וב-A250 גם מסך "10.25 במקום "7 למחוונים.
מחירי מרצדס A-קלאס החדשה יקרים מבעבר ויחלו מ-230,000 שקלים ל-A180 ו-255,000 שקלים לפרוגרסיב. ה-A200 עולה החל מ-243,000 שקלים (270,000 לפרוגרסיב ו-294,000 ל-AMG). ה-A250 מוצעת רק בגימור AMG, ועולה 335,000 שקלים.
במסגרת ההשקה מוצעת חבילת "לימיטד" (50 יחידות) בגרסאות הבסיס של ה-200: בתמורה ל-14,000 שקלים תקבלו משטח מגע, תפעול חשמלי לכיוון המושבים ומערכת בטיחות לתיקון סטייה מנתיב. כן תוכלו לבחור בין מסך "10.25 לחלון גג. בנוסף לכל אלו, כלמוביל תציע בתוספת תשלום גם מערכות בטיחות מתקדמות נוספות.
אריאל פינטו, מנכ"ל חטיבת היוקרה של כלמוביל, מצפה למכירת כ-400 מכוניות כאלה בשנה מלאה. בעתיד הקרוב תתווסף למבחר גרסת הסדאן, שהוצגה לאחרונה בתערוכת פריז ובהמשך תגיע גם גרסת כלאיים נטענת משקע (2020).