ב.מ.וו X7 מאמץ את עיצוב רכב התצוגה מלפני שנה כמעט במלואו. זה אומר עיצוב קופסתי ומאופק יחסית, שמזכיר את דגמי ה-X המודרניים של המותג. לרכב החדש אורך של 515 ס"מ, רוחב של 200 ס"מ, גובה של 185 ס"מ ובסיס גלגלים של 310.5 ס"מ – מידות שיציבו אותו בישראל בעיקר מול קאדילק אסקלייד שהושק לאחרונה אצלנו ומרצדס GLS. ל-X7 נפח תא מטען של 326 ליטר כאשר כל שבעת המושבים ניצבים, ועד 2,120 ליטר כאשר שתי השורות האחוריות מקופלות.
כמקובל במותגי היוקרה הגרמניים, ב.מ.וו תציע את ה-X7 במספר קווי עיצוב. אלו מובדלים בחלקי מרכב שונים ובחישוקי הגלגלים, ליצירת רושם מהודר או ספורטיבי בהתאם לרצון הקונה. בשלב זה, רק אחד העיצובים נחשף - קו היוקרה בגרסת xDrive40i – מנוע הבנזין היחיד שיוצע לפחות בתחילה.
גרסה זו מציעה מנוע 3.0 ליטר טורבו עם שישה צילינדרים בטור, 340 כ"ס ו-45.8 קג"מ ב-1,500 סל"ד. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.1 שניות ולמהירות מרבית של 245 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 11.1 ק"מ לליטר.
גרסת דיזל עם מנוע שישה צילינדרים (אף הוא 3.0 ליטר) תוצע אף היא, תחת השם xDrive30d. לזו 265 כ"ס ו-63.2 קג"מ ב-2,000 סל"ד, מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.0 שניות ולמהירות מרבית של 227 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת – 14.7 ק"מ לליטר.
ב.מ.וו תציע גם גרסה ספורטיבית של אותו מנוע, עם ארבעה מגדשי טורבו, 400 כ"ס ו-77.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד. זו מאיצה בתוך 5.4 שניות ל-100 קמ"ש ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש. גרסה זו, שמכונה "M50d", מציגה תצרוכת דלק ממוצעת של 13.5 ק"מ לליטר. שלושת המנועים משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.
מחוץ לאירופה, ולכן גם כנראה מחוץ לישראל, ב.מ.וו תציע גם גרסת xDrive50i, עם מנוע V8 בנזין בנפח 4.4 ליטר. מנוע זה מפיק 462 כ"ס בסיוע שני מגדשי טורבו ומאיץ את ה-X7 מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.4 שניות.
יצרנית מכוניות היוקרה לא חסכה באבזור וטכנולוגיה בדגם החדש. רשימת התוספות התקניות ובתוספת תשלום כוללת, בין היתר, פנסי לד מלא או לייזר ליחידות התאורה הקדמיות, חלון גג ענקי, תאורת אווירה בגוונים מתחלפים, בקרת אקלים עם עד חמישה אזורי שליטה נפרדים, מערכת בישום, חלקי זכוכית בתא (למשל ידית בורר ההילוכים) ומערכת מולטימדיה עם תפעול קולי בשפה טבעית ואפשרות לעדכוני תוכנה מרחוק.
ויש עוד: מתלי אוויר עם אפשרות להגבהה של עד שמונה ס"מ (מרווח הגחון - עד 22.1 ס"מ), היגוי אקטיבי עם יחס העברה משתנה, מצבי נהיגת שטח (למעט ב-M50d), בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע בשמירה על הנתיב, סיוע בהתחמקות ממכשול, התרעת רכב חוצה בצומת, נסיעה אוטונומית לאחור (חזרה על נתיב הנסיעה) ומערכת חנייה אוטונומית.
מחיר ה-X7 לא פורסם. שיווקו צפוי להתחיל בישראל באפריל 2019, כך נמסר מחברת דלק מוטורס, יבואנית המותג.