אופל חשפה את מתיחת הפנים של האסטרה, הדור החמישי שהוצג ביוני 2015, לקראת תחילת שיווקה באירופה כבר בשבועות הקרובים. מחברת לובינסקי נמסר כי המכונית המחודשת תגיע גם לישראל, אך עדיין לא ידוע מתי בדיוק זה יקרה ובאילו גרסאות.
עם מתיחת הפנים, האסטרה מאמצת משפחת מנועים חדשה ומודרנית, כולל מעבר בלעדי למנועי שלושה צילינדרים מוגדשי טורבו. בשל העובדה שהיא עדיין מבוססת על פלטפורמה של ג'נרל מוטורס ולא על מכלולי קבוצת PSA (פיג'ו), בעלת הבית מאז 2017, מהנדסי אופל נדרשו לפתח מנועים שיתאימו במיוחד.
וכך, למרות שהנפח של המנועים החדשים (1.2 ליטר לבנזין ו-1.5 ליטר לדיזל) דומה למנועי פיג'ו, אין קשר ישיר לאלו. יחידות הבנזין מציעות הספק של 110, 130 או 145 כ"ס, ומומנט של 19.9 קג"מ בין 2,000 ל-3,500 סל"ד במנוע הבסיס או 22.9 קג"מ בין 2,000 ל-3,500 סל"ד בשני המנועים החזקים יותר. שלוש גרסאות ה-1.2 ליטר מוצעות רק עם תיבת שישה הילוכים ידנית לפי שעה, מה שכמובן מקטין מאוד את הסיכוי לראותן בישראל.
מנוע בנזין נוסף, בנפח 1.4 ליטר, אך הוא עם שלושה צילינדרים, מפיק 145 כ"ס ו-24 קג"מ בין 1,500 ל-3,500 סל"ד. יחידת כוח זו משודכת לתיבה אוטומטית רציפה, הכוללת גם שבעה יחסי העברה מתוכנתים לטובת מצב תפעול "ידני". אופל נוקבת בתצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 17.5-16.9 ק"מ לליטר בהתאם לתקן האירופי החדש (WLTP), ובין 19.2 ל-18.2 ק"מ לליטר למנועי ה-1.2 ליטר. מדובר בשיפור של עד 19% לעומת סדרת המנועים היוצאת, כך על-פי אופל.
היצע הדיזל כולל גרסאות 1.5 ליטר שלושה צילינדרים עם 105 או 122 כ"ס, כאשר זו האחרונה תשודך לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית פלנטרית חדשה. תצרוכת הדלק כאן: 20.4-18.9 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה. גרסה ידנית של אותו מנוע מציגה תצרוכת דלק ממוצעת של 22.7-21.3 ק"מ לליטר וגם מומנט עדיף - 30.6 קג"מ בין 1,750 ל-2,500 סל"ד לעומת 29 קג"מ לאוטומטית (2,750-1,500 סל"ד).
אופל לא מפרסמת בינתיים נתוני ביצועים כלשהם. במידה ולא יוצגו גרסאות אוטומטיות נוספות, ההיצע הצפוי בישראל יהיה כנראה דגמי הבנזין והדיזל החזקים עם התיבות האוטומטיות.
לצד יחידות הכוח, אופל אסטרה המחודשת זוכה גם לעדכון קל לעיצוב (בלי שינוי למידות המרכב), שיפור ליעילות האווירודינמית המסייע לחסכון בדלק, מערכת מולטימדיה משודרגת עם מסך "8, תפעול קולי ושיקוף טלפונים (אנדרואיד אוטו וקארפליי) ומשטח טעינה אלחוטית לטלפון חכם. אבזור הבטיחות שודרג תודות לשימוש במצלמה קדמית חדשה, וכולל כעת בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע בשמירת נתיב, זיהוי שלטים מורחב, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ועוד.
פרטים נוספים על המפרט המיועד לישראל צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים.