ה-3 TCR מבוססת על גרסת ההאצ'בק, אך הדימיון נגמר פחות או יותר בעיצוב החיצוני. זוהי מכונית מרוץ ייעודית עם מנוע טורבו-בנזין ארבעה צילינדרים (נפח לא פורסם), שמפיק לא פחות מ-350 כ"ס ומשודך לתיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית שנשלטת ממנופים על גלגל ההגה.
גרסת המירוץ הופשטה מכל אבזור מיותר, וזוכה במקום לחישוקי מרוץ קלים, כלוב התהפכות, כנף אחורית עצומה ושלל עזרים אווירודינמיים. נהג ראשון שיזכה לנהוג בה יהיה בריאן אורטיז, אלוף ליגת ה-MX-5 האמריקנית.
אורטיז ומאזדה 3 TCR יצאו לדרך בסוף ינואר, כחלק מסוף שבוע המירוצים של דייטונה - שבשיאו אירוע הסיבולת 24 השעות של דייטונה, אחת מתחרויות הספורט המוטורי היוקרתיות בעולם.