הספורטיבית
גרסת ההאצ'בק, כמו שאר גרסאות הפוקוס, נשענת על בסיס גלגלים של 270 ס"מ, אורכה 439 ס"מ ונפח תא המטען שלה, 341 ליטר, כמו זה שב'אקטיב X' האצ'בק. מנגד, ויחד עם כיול מתלים ספורטיבי, מרווח הגחון שלה לא רק שנמוך מזה של 'אקטיב X' ב-4 ס"מ תמימים, ל-12.3 ס"מ, אלא גם מזה של גרסת הסדאן הרגילה (13.5 ס"מ).
גרסה זו מוצעת, כמו 'אקטיב X', עם מנוע 1.5 ליטר 3 צילינדרים טורבו-בנזין המייצר 182 כ"ס ו-24.4 קג"מ ומשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים – וכאן (ובניגוד ל'אקטיב X') גם עם תפעול ידני באמצעות פקדים מאחורי ההגה. לפי פורד, משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 8.4 שניות, המהירות המרבית 220 קמ"ש, צריכת הדלק הבין-עירונית 21.7 ק"מ/ל' והציון הירוק 5.
גרסת ההאצ'בק מוצעת ברמת הגימור 'ST ליין', ולזו הופעה מוחצנת וספורטיבית המוצאת ביטוי בגימור אגרסיבי לפגושים ולשבכה, לחישוקים, למפתנים ובמפלט האחורי הכפול.
המשפחתית
גרסת הסדאן נשענת על אותו בסיס גלגלים של 270 ס"מ, אך היא ארוכה ב-26 ס"מ, ל-465 ס"מ, גבוהה ב-1 ס"מ ל-145 ס"מ, וכמובן תא המטען גדול באופן משמעותי, לנפח של 511 ליטרים.
גרסת זו מוצעת עם מנוע טורבו-בנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים המייצר 125 כ"ס ו-17.3 קג"מ או עם מנוע טורבו-דיזל 1.5 ליטר 4 צילינדרים המייצר 120 כ"ס ו-30.6 קג"מ. בשתי הגרסאות אותה תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. בגרסת הבנזין, משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 10.2 שניות, צריכת הדלק הבין-עירונית היא 23.8 ק"מ/ל', והציון הירוק 7; בגרסת הדיזל, משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 11.2 שניות, צריכת הדלק הבין-עירונית היא 27.8 ק"מ/ל', והציון הירוק 8.
גרסת הסדאן של הפוקוס, בשתי גרסאות המנוע, מוצעת ברמת הגימור 'טיטניום'.
אבזור, מערכות, מחירים
מפרט האבזור, הן ב-'ST ליין' והן ב'טיטניום', עשיר, ודומה לזה שב'אקטיב X'. ברשימה, בין השאר, חישוקי "17, שמשות כהות, תאורת לד כמעט מלאה (לא כולל אור דרך), מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים דו-אזורית (ללא פתח מיזוג לאחור), וכמובן מערך מולטימדיה, וזה כולל צג "8 ומצלמה עם אפשרות לתמונה עם כיסוי של 180 מעלות.
במערכות הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב יחד עם שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע להימנעות מתאונה, עמעום תאורה אוטומטי ועוד.
מחיר גרסת האצ'בק 1.5 ליטר ומחיר גרסת סדאן 1.0 ליטר בנזין זהה, עומד על 130,000 שקלים – ובתקופת ההשקה יהיה 126,000 שקלים; מחיר גרסת הסדאן דיזל הוא 134,000 שקלים, ובתקופת ההשקה 130,000 שקלים. אלה מחירים נמוכים, הן ביחס לביצועים ולמפרט, והן ביחס לשאר השוק.
שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס אמר כי "מדובר בעוד צעד חשוב להחזרת פורד פוקוס לקדמת הבמה בשוק הרכב הישראלי. בהמשך השנה יצטרפו למשפחת הפוקוס דגמי אקספלורר, קוגה ופומה, ופורד תחזור למרכז המפה של שוק הרכב בישראל".