בסוף חודש ספטמבר הכריז הארגון על הרחבת הבחינות למערכות סיוע נהיגה מתקדמות, כאלה המהוות בסיס לנהיגה אוטונומית בהמשך – בקרת שיוט אדפטיבית ושמירת הרכב במרכז הנתיב (גם לאחר תיקון סטייה).
המבחנים בודקים את יכולת המערכות לכשעצמן – התייחסות לרכב לפנים ושינוי המהירות ביחס אליו וביחס לרכב ש"נדחף"; זיהוי נתיבים, גם עם סימון פגום – וגם את מידת הקשר בינן לבין הנהג, כלומר: תגובת הרכב במידה והנהג "מנתק" קשר במבט, שליטה בהגה וכולי.
כידוע, בארה"ב שם היחס להפעלת מערכות כמעט-אוטונומיות בכביש הציבורי סלחני בהרבה, נגרמו מספר תאונות קטלניות (טסלה, אובר), גם לאחר שהנהגים הפסיקו לשלוט ברכב ביוזמתם.
תוצאות מבחן זה מצוינות בארבעה ציונים עם סימול ריבועים והגדרה מילולית: "טוב מאוד", "טוב", "בינוני" ו"בסיסי", ולשני המרכיבים העכשוויים ציונים באחוזים.
במבחן נבדקו עשרה דגמים. הדירוג כפי שהתפרסם על-ידי יורו NCAP: