החישוב מבוסס על עלויות משוערות, לפי דרישות הטיפולים של היצרן הצרפתי, האגרות הנהוגות בארץ כרגע ויוצא מתוך הנחה שהבעלים יחזיק את הרכב 3 שנים ויעבור איתו 20,000 ק"מ בשנה (ממוצע הנסועה בישראל לכל כלי הרכב 17,500 ק"מ; 16,100 לרכב נוסעים פרטי).
ההשוואה נערכה בין 208 בגרסת 1.2 ליטר (130 כ"ס) ברמת הגימור 'פרמיום' שמחירה 119,000 שקלים, ובין 208 בגרסה החשמלית (136 כ"ס), 'פרמיום', שמחירה 153,000 שקלים.
החישוב
בגרסת הבנזין, הדורשת טיפול כל 15,000 ק"מ או שנה, הכניס היבואן לרשימה גם טיפול 60,000 שהינו מעט יקר יותר, וכולל החלפת רפידות בלמים; בגרסת הבנזין המחיר 772 שקלים, בחשמלית 725 שקלים. כל המחירים כוללים מע"מ.
הרכב החשמלי אמור לעבור טיפול כל 25,000 ק"מ או שנה, והטיפול עצמו זול משמעותית, מכיוון שאין צורך בהחלפת נוזלים וחלפים הנדרשים במנוע בנזין. בנוסף, ההערכה היא שרפידות הבלמים ברכב חשמלי יחזיקו הרבה יותר מ-60,000 ק"מ (בגלל ההאטה הרגנרטיבית), ולכן לחישוב זה יש משמעות רק בגרסת הבנזין. היבואן חישב ארבעה טיפולים לגרסת הבנזין ושלושה לחשמלית, במשך חיי הרכב אצל הבעלים שלו. לפי חישוב זה, עלות הטיפולים השנתית בגרסת הבנזין היא 1804 שקלים, ואילו בזו החשמלית 635 שקלים.
עלות האנרגיה שתצרוך המכונית חושבה על בסיס נתון צריכה של 16 ק"מ/ל' בגרסת הבנזין (נתוני יצרן בהפחתה של 10%), וטעינת סוללת 50 קוט"ש ל-305 ק"מ (שוב, נתוני יצרן בהפחתה של 10%).
במחירים העכשוויים – 5.67 שקלים לליטר בנזין; 57 אגורות לקוט"ש חשמל – המשמעות היא עלות של 35.3 אגורות לק"מ בגרסת הבנזין מול כ-9.3 אגורות לק"מ בחשמל; בחישוב שנתי, מדובר ב-1867 שקלים הוצאות על טעינה חשמלית, מול 7079 שקלים הוצאות תדלוק בבנזין.
פער נוסף ומשמעותי, הוא בתעריף אגרת הרישוי – 541 שקלים לרכב חשמלי, 1529 לרכב עם מנוע הבנזין.
המשמעות היא תשלומי טעינה ורישוי של 3043 שקלים בשנה בגרסה החשמלית, מול 10,412 שקלים בגרסת הבנזין – 9129 שקלים מול 31,236 שקלים ב-3 שנים, פער של 22,107 שקלים.
עם זאת, פער זה קטן בשליש מהפרש המחירים שבין הגרסאות העומד על 34,000 שקלים. אנשי לובינסקי מציינים בהקשר זה כי לפחות חלק ניכר ממנו אמור להיות מכוסה כתוצאה מכך שהגרסה החשמלית יקרה יותר, מה שאמור למצוא ביטוי במחיר מכירה גבוה ב-15,000 שקלים.
משמעות ופרדוקס
לפי החישוב הזה, לפי לובינסקי, למרות פער המחירים הגדול בקנייה בין גרסת הבנזין ובין הגרסה החשמלית של 208, ובגלל ההבדלים בעלויות לאורך תקופת הבעלות, התוצאה הסופית מאוזנת.
הערכה זו, המבוססת על כך שדגם היקר יותר כחדש יימכר במחיר גבוה יותר, נכונה מצד אחד לגבי כל דגם, לאו דווקא חשמלי, ובמקרים רבים היא משאלת לב. מנגד, הערכה זו אינה לוקחת בחשבון את האופן יתקבלו גרסאות חשמליות בשוק המשומשות.
בלובינסקי מעריכים שנקודת האיזון בחישוב הזה היא נסועה של כ-17,000 ק"מ לשנה, וככל שהלקוח יחזיק ברכב החשמלי יותר שנים הוא יהיה יותר משתלם. בהקשר זה כדאי לזכור את הפרדוקס ברכב חשמלי: הוא משתלם יותר ככל שנוסעים בו יותר, אבל הבעיה העיקרית של רכב כזה נובעת בדיוק מעניין הטווח, המחייב תכנון מסלול ועיכוב מצטבר במהלך נסיעות מצטברות.