ישראל היא בין השווקים הראשונים שמציעים את הגרסה החשמלית של רכב הפנאי המוכר – רביעית ביחס לאירופה, חמישית בעולם. היבואן הדגיש כי UX300e הוא רכב חשמלי קומפקטי ראשון של מותג יוקרה המשווק בישראל.
נתונים מחשמלים
ללקסוס UX300e מנוע המייצר 204 כ"ס (150 ק"ו) ו-30.6 קג"מ (300 נ"מ), וזה מסדר לו האצה של 7.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת של 160 קמ"ש.
לרכב סוללת 54 קוט"ש, וזו מאפשרת טווח של 315 ק"מ (תקן WLTP). משך הטעינה בעמדת AC הוא 8.2 שעות ל-100%, ובעמדת DC 50 דקות ל-80%.
בהשוואה לגרסה ההיברידית, הגרסה החשמלית כבדה ממנה ב-250 ק"ג ל-1785 ק"ג, ונפח תא המטען קטן ב-71 ליטרים ל-367 ליטרים.
אנשי לקסוס מציינים כי המיקום הנמוך של הסוללות יסייע הן לשיפור היכולת הדינמית, הן להקשחת המרכב. לפי לקסוס, הסוללות אמורות להיות עמידות במיוחד הודות לשיטת קירור ייחודית המבוססת על אוויר ממוזג ולא על נוזל קירור.
הגרסה החשמלית דומה מאוד לשאר גרסאות הדגם כדי להפגין את המקור המשותף להן.
אבזור, מחירים
ללקסוס UX300e מפרט בטיחות נכבד הכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אוטומטי ועוד.
הרכב מוצע בשתי רמות גימור: 'לקשרי', 'פרמיום'. לראשונה חישוקי "17, תאורת לד, מערך מולטימדיה מקורי עם צג "7, בקרת אקלים, תפעול חשמלי למושבים ועוד. ל'פרמיום', בנוסף, גג זכוכית, ריפודי עור, אוורור למושבים הקדמיים, מפתח חכם ועוד.
מחיר UX300e ב'לקשרי' הוא 258,000 שקלים ומחירו ב'פרמיום' 293,000 שקלים, זאת לעומת 220,000 ו-240,000 שקלים לאותן רמות גימור בגרסה ההיברידית. יש לציין כי רמות הגימור של הגרסה החשמלית מעט יותר עשירות.
שיווק ועוד
האחריות המלאה לרכב היא ל-3 שנים, האחריות למערך החשמלי היא ל-5 שנים או 100,000 ק"מ, ואחריות היצרן לסוללה 8 שנים או 160,000 ק"מ. לקסוס ישראל תאפשר הרחבת האחריות למערכת החשמלית ל-10 שנים ולמיליון ק"מ, דבר המותנה בבדיקה שנתית שמחירה טרם נקבע. הרכב מושק עם אפליקציית Lexus Link, שתאפשר ניהול מערכות ברכב וקבלת מידע עליו, כולל טעינה וקביעת הטמפרטורה בו.
דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל, אמר כי החברה הבטיחה את הגעתן של מאה מכוניות לארץ, והוסיף כי זו תנסה לקבל כמות גדולה יותר. גורלניק מעריך כי ניתן למכור 250 יחידות של UX300e בחישוב שנתי, ומציין כי בשנה וחצי שחלפה מאז נחת UX בארץ נמכרו 700 יחידות ממנו. בלקסוס ישראל צופים שהגרסה החדשה תיטול כ-20% ממכירות הדגם, וחלק זה יגדל בהמשך עד ל-30%.