מיצובישי אאוטלנדר, בדור הפורש והשלישי, נמצא איתנו עוד מ-2012, ועבר עד כה שתי מתיחות פנים. אאוטלנדר הנוכחי מתבסס על רצפה GS ששימשה גם את הדור השני מ-2006, גם את שאר הדגמים הקומפקטיים של החברה, אז והיום – כולל לנסר (גם איוו), אקליפס, ASX (וגם דגמים של פיאט וקרייזלר, פיג'ו וסיטרואן).
דגם זה, המאוד פופולרי בישראל, מוצע בין השאר בגרסה עם שבעה מקומות ובגרסה היברידית.
דגם חדש
אאוטלנדר החדש מבוסס על הפלטפורמה הקומפקטית/בינונית CMF-C/D של ניסאן-רנו המשרתת אותן מ-2015, והוא חולק אותה, בין השאר, עם דגמי ניסאן אקס טרייל (שדורו החדש נחשף לא מזמן), סנטרה, קשקאי כמו-גם דגמי רנו אספאס, טליסמאן, מגאן.
הממדים גדלו – בסיס הגלגלים ארוך ב-3.5 ס"מל-270.6 ס"מ; האורך עלה ב-1.5 ס"מ ל-471 ס"מ; הרוחב ב-5 ס"מ ל-186 ס"מ והגובה ב-7 ס"מ ל-175 ס"מ.
העיצוב החיצוני אינו מצטנע כלל. הקו העכשווי של מיצובישי – 'מגן דינמי' בלשונה, כמו ב-ASX ובאקליפס המחודשים – מוצא ביטוי בשבכה גדולה מאוד, לא מעט כרום סביב, יחידות תאורה מוארכות וצרות למעלה ובמשטח גדול סביב פנסי החזית המדגיש אותם, משטחי צד מוגדלים המבליטים את ממד הגובה, קווים מפוסלים לאורך הרכב. גם מאחור מודגש הגובה עם קווים ניצבים יחסית ויחידות התאורה מפגינות נוכחות. אאוטלנדר מוצע תקנית עם חישוקים בקוטר 18 אינץ‘, ואופציה לכאלה בקוטר 19 או 20 אינץ‘.
במיצובישי רוצים שאאוטלנדר החדש ייראה – והוא אכן נראה.
סביבת הנהג עברה מהפיכה של ממש; זו הקודמת הייתה מיושנת למראה והסגירה את גילו של הדגם, זו החדשה מיישרת קו עם העידן הנוכחי. מול הנהג לוח מחוונים מוקרן (12.3 אינץ‘), תצוגה עילית ענקית (10.8 אינץ‘) ובמרכז מסך מולטימדיה (9 אינץ‘) עם תאימות לאנדרואיד אוטו/אפל קאר פליי. (אלחוטי).
הדגם החדש חולק לא מעט רכיבים משותפים עם אקס טרייל (מסך מולטימדיה, מיקום פתחי המיזוג, מתגים מסוימים ועוד), אך בזכות פריטי עיצוב שונים – גלגל הגה חדש, משטחי דיפון שונים, הפס הרוחבי בו משולבים פתחי המיזוג – העיצוב שונה, בעל אופי משלו. במיצובישי יאפשרו ללקוח לבחור בין מספר שילובי צבעים-ריפוד-דיפונים בסביבת הנהג ולפי רמת הגימור. אאוטלנדר יוצע, לפחות בתחילת הדרך, עם שלוש שורות מושבים כסטנדרט.
מפרטים ופרטים
בשלב ראשון, מוצע אאוטלנדר החדש עם מנוע אחד – בנזין אטמוספרי, 2.5 ליטר, 4 צילינדרים, ככל הנראה זה המוכר מאקס טרייל. מיצובישי לא שחררה נתונים בשלב זה, אך בדגם של ניסאן מפיק מנוע זה 181 כ“ס ו-25.1 קג“מ ומשודך לתיבה רציפה, וסביר להניח שלאאוטלנדר נתונים דומים עד זהים.
אאוטלנדר החדש מוצע תקנית עם הנעה קדמית, ויש לו אופציה למערכת הנעה כפולה מקורית של מיצובישי. בשתי גרסאות ההנעה מצבי ניהוג לכביש ולשטח; חמישה בהנעה הקדמית, שישה בכפולה. בהמשך תציג מיצובישי גרסה היברידית-נטענת חדשה.
מפרט הבטיחות עדכני וכולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה ועוד.
מכלמוביל, יבואנית דגמי מיצובישי לישראל, נמסר כי הדור החדש של מיצובישי אאוטלנדר צפוי להגיע לישראל ברבעון השלישי של 2021.