עיצוב ועוד
אסטרה החדשה לא מזכירה כלל את זו היוצאת, ומדגישה את שינוי הכיוון העיצובי של דגמי אופל, וכאן הוא מוצא ביטוי בולט במיוחד. הקווים העגולים ננטשו לטובת סגנון חד וזוויתי, יחידות התאורה מלפנים ומאחור מייצרות תחושה כאילו והמכונית רחבה ממה שהיא, וכמובן רואים כאן מרכיבי עיצוב עכשוויים של אופל, כגון סבכת 'וייזור', גג שחור.
אסטרה החדשה מתבסס על פלטפורמת EMP2 של קבוצת PSA. בסיס הגלגלים ארוך ב-1.3 ס"מ מקודמו, ל-267.5 ס"מ, והאורך גדל ב-0.4 ס"מ בלבד ל-437.5 ס"מ. עם זאת, הרוחב גדול באופן משמעותי יותר, ב-5 ס"מ ל-186 ס"מ מצד לצד. תא המטען גדול למדי עבור משפחתית קומפקטית בתצורת האצ'בק - 422 ליטר, וגדול בהרבה מזה שהיה באסטרה היוצאת (335 ל').
סביבת נהג, בטיחות
סביבת הנהג מבטאת גם היא את העיצוב החדש של אופל בתחום זה, וכמותה פגשנו כבר במוקה החדש ובגרנדלנד המחודש. בהתאם, באסטרה החדשה משטח מרכזי אחד ובו שני מסכים – אחד ללוח המחוונים ואחד למערך המולטימדיה, שניהם בגודל 10 אינץ'.
אסטרה מוצעת עם ממשק אפל קארפליי אלחוטי וממשק אנדרואיד אוטו. באופל מציינים כי שמו דגש רב בתכנון הנדסת האנוש, ואנשיה טוענים כי הגיעו לשילוב מיטבי בין תפעול דרך המסך לכזה הנעשה דרך פקדים פיזיים המקצרים תהליכים.
היצע מערכות הבטיחות רחב וכולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מרכוז הרכב בנתיב, מעבר נתיב חצי-עצמאי, ניטור שטחים מתים ותנועה חוצה בנסיעה לאחור, מערך לד-מטריקס ביחידות התאורה מלפנים.
מנועים, ישראל
יחידות ההנעה מוכרות לנו מדגמי PSA אחרים. ההיצע מתחיל במנועי דיזל ובנזין מוגדשים, ברמות הספק שבין 110 כ"ס ל-130 כ"ס, והתיבה לבחירה היא ידנית עם 6 הילוכים או אוטומטית עם 8 הילוכים. בראש ההיצע גרסה היברידית-נטענת בהספק כולל של 225 כ"ס, ולזו תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.
מלובינסקי, יבואנית דגמי אופל לישראל, נמסר כי אופל אסטרה החדשה צפויה להגיע לישראל מהלך הרבעון הראשון של שנת 2022.