עם הדור השני של מוקה באופל פנו לכיוון אחר, ובמקום רכב פנאי גדול בעל מראה "קשוח", מוקה החדש מציג הופעה אופנתית ודינאמית הנמתכת בצביעה דו-גוונית בגג, מגוון רחב של צבעי מרכב וחישוקים מיוחדים (עד "18 ברמות הגימור הגבוהות). באופל ישראל רואים בהשקת המוקה, כאמור נציג של שפת העיצוב העדכנית, כהזדמנות להשקה מחודשת של המותג, ולשם כך אף חנכו חנות "פופ אפ" ייחודית בבית צרפת בתל אביב.
מוקה, המספרים
למוקה אורך מרכב של 415 ס"מ והוא נשען על בסיס הגלגלים זהה של הקורסה עם 256 ס"מ, רוחבו 179 ס"מ וגובהו 153 ס"מ. לגרסת הבנזין תא מטען בנפח של 350 ל', לגרסה החשמלית 310 ל' בלבד.
מוקה יוצע בישראל עם שתי יחידות הנעה, בנזין או חשמלית, שתיהן מוכרות מההיצע הקיים של היצרנית. לגרסת הבנזין מנוע ה-1.2 ליטר טורבו (3 ציל'), 130 כ"ס בשילוב תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש תארך 9.2 שניות. לגרסת הבנזין צריכת דלק של 16.7 ק"מ/ל' והציון הירוק הוא 7.
לגרסה החשמלית המערך המוכר מקבוצת PSA, וגם כאן מנוע חשמלי עם 136 כ"ס (8.7 שניות ל-100 קמ"ש) וסוללת 50 קוט"ש וטווח נסיעה העומד על 338 ק"מ (WLTP). טעינה ביתית (תלת-פאזי) בקצב של עד 11 קילוואט וטעינה מהירה מתאפשרת עד 100 קילוואט.
רמות גימור, אבזור
גרסת הבנזין תוצע בשלוש רמות גימור: 'אלגנס', 'GS-ליין' ו'אולטימייט'. הגרסה החשמלית תוצע רק ברמת הגימור אחת, כמעט מקבילה ל'אולטימייט' של הבנזין ומכונה 'e-אולטימייט'.
לכל רמות הגימור 6 כריות אוויר ומערך בטיחותי מלא הכולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב (כולל שמירה על מרכז), ניטור שטחים מתים, ובקרת שיוט אדפטיבית. הרכב נבדק ע"י יורו NCAP וזכה בארבעה כוכבי בטיחות. לטענת אנשי היבואנית, הדגם נבחן ביורו NCAP ללא המערך הבטיחותי המלא ואם היה נבחן עם הציוד הבטיחותי שמגיע ארצה הם מעריכים כי היה זוכה לחמישה כוכבים.
רמת הגימור 'אלנגס' מגיעה כסטנדרט עם חישוקים קלים בגודל 17 אינץ' (215/60R17), בקרת אקלים דיגיטלית, קיפול חשמלי למראות, מסך מולטימדיה ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ' (קישוריות לאפל ואנדרואיד), מפתח חכם, תאורת לד מלאה, חיישני גשם ותאורה, חיישני חניה הקיפיים ומצלמת נסיעה לאחור, ריפוד משולב בד-דמוי עור ועוד.
רמת הגימור 'GS-ליין' מוסיפה חישוקי 18 אינץ' (215/55R18) בשילוב שחור-אדום, צביעה דו-גוונית למרכב, מסך מולטימדיה ולוח מחוונים גדולים ועשירים יותר - 10 אינץ' ו-12 אינץ' בהתאמה ואיפור ספורטיבי לחוץ ולפנים כמו דוושות בגימור אלומיניום, גימורים בשילוב קרבון וצבע אדום, דיפון תקרה מבד שחור, סמלים מושחרים ועוד.
רמת הגימור 'אולטימייט' תוסיף תאורת לד-מטריקס, ריפוד דמוי אלקנטרה, חישוקי 18 אינץ' בעיצוב שונה, שילוב קרבון-כסף לגימורים, חימום למושבים הקדמיים ועוד.
כאמור, הגרסה החשמלית מוצעת ברמת גימור מקבילה אך לא זהה - 'e-אולטימייט' - המוסיפה גם מערכת לחנייה אוטונומית, חימום לגלגל ההגה ואפשרות להפעלת מערכת המיזוג מרחוק.
בנוסף, מוקה יוצע עם מגוון חבילות ואפשרויות להתאמה אישית ביניהן אפשרות למכסה מנוע שחור (תוספת של 1,000 שקלים) או חבילת גימור פנים בצבעים ירוק או אדום (1,000 שקלים) ועוד. צבע מטאלי יוצא בתוספת תשלום של 1,500 שקלים.
מוקה יוצע בכל הגרסאות עם אחריות מלאה למשך 4 שנים או 120,000 ק"מ, לגרסה החשמלית בנוסף אחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ על הסוללה.
אופל מוקה 2022, מחירים
אופל מוקה, 1.2 ל', 'אלגנס' - 133,000 שקלים
אופל מוקה, 1.2 ל', 'GS-ליין' - 137,000 שקלים
אופל מוקה, 1.2 ל', 'אולטימייט' - 142,000 שקלים
אופל e-מוקה, חשמלי, 'e-אולטימייט' - 159,000 שקלים
*פורסם ב-22.11.21 (נוסף וידאו)