לפני קצת יותר משנה ראינו מענה ראשון לכלים אלה מצד ה"שלוש הגדולות" בדמות האמר חשמלי לבית GM תחת מותג GMC, אחריה הייתה פורד גם גרסת 'לייטנינג' ל-F-150. כעת מוסיפה GM למגרש מתמודד נוסף משלה תחת מותג שברולט – שברולט סילברדו EV.
סילברדו מבוסס 'אולטיום'
סילברדו החשמלי יתבסס על פלטפורמת 'אולטיום' המודולרית והכל-חשמלית של GM, אותה הוא חולק בינתיים עם GMC האמר, קאדילק ליריק ושברולט אקווינוקס EV. סילברדו החשמלי צפוי להגיע לכבישי ארה"ב במהלך שנת 2023 ולפחות בתחילת הדרך ישווק לצד גרסאות הבנזין והדיזל של הדגם.
בשברולט לא פרסמו מפרט טכני מלא של הדגם, אך כן שחררו תמונות רבות שלו. עיצובו של סילברדו החשמלי חלק, מחודד ומודרני יותר, מתאים לסגנון החשמלי העכשווי. יחידות התאורה צרות מלפנים, הסבכה אטומה ותוספות הניקל מעודנות בהרבה מאלה שבסילברדו בנזין/דיזל. סילברדו החשמלי יוצע בתחילת הדרך בשתי גרסאות – WT לעבודה, RST לפנאי – הנבדלות ביניהן גם במראה החיצוני: בעיקר בחישוקים (עד 24 אינץ' ב-RST) ובעיצוב הפגושים וחצאיות הצד; אלה שב-RST מוצעים בצבע המרכב ועם דמוי מגן גחון. לסילברדו החשמלי גם תא מטען גדול למדי מלפנים.
סביבת הנהג מביאה כאן את המופע העדכני של היצרנית הכולל לוח מחוונים ומסך מולטימדיה כמעט צפים ומודרניים למראה. לוח המחוונים מתפרש על פני 11 אינץ', מסך המולטימדיה גדול מאוד, 17 אינץ', ולאלה מצטרפת תצוגה עילית בגודל 14 אינץ'. בשברולט מציינים כי סילברדו יאפשר עדכוני תוכנה לאורך השנים אשר יוסיפו פונקציות למערכות הרכב.
נוסע, סוחב, גורר
כאמור, סילברדו החשמלי יושב על פלטפורמת 'אולטיום' החשמלית, כאן עם מערך סוללות הכולל 24 מודולים, אלא שגודל הסוללה לא נמסר. לכל הגרסאות טווח נסיעה מרבי עד 640 ק"מ לפי הערכות GM, ואפשרות לטעינה מהירה בהספק עד 350 ק"ו. עוד נמסר כי סילברדו יאפשר הפעלת מכשירי חשמל שונים באמצעות לא פחות מ-10 שקעים (עד 10.2 ק"ו).
גרסת WT צפויה להגיע ראשונה לשווקים; התפוקה היא 510 כ"ס ו-85 קג"מ וההנעה כפולה. לגרסה זו כושר גרירה מרבי של 3.6 טון וכושר העמסה עד 545 ק"ג, נתונים נמוכים מאלה של סילברדו המוכר. בהמשך תוצע חבילת גרירה שתגדיל את היכולת לכ-9 טון גרירה.
גרסת RST תעמיד לרשות הנהג 644 כ"ס ו-107.8 קג"מ וגם כאן ההנעה כפולה ואלה מסדרים לו תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות בלבד. כושר הגרירה וההעמסה גבוהים במעט: 4.5 טון ו-590 ק"ג בהתאמה. מלבד הבדלים אלה, תוצע RST במהדורתה הראשונה גם עם החידושים הבאים: היגוי לארבעת הגלגלים, מערך מתלי אוויר אוטומטיים (כולל אפשרות להגבהה והנמכה עד 5 ס"מ), חיבור חכם לנגרר ועוד.