ואז הגיעה טסלה. עוד בסוף 2020 רצו שמועות על הגעתה של טסלה לישראל והרשת בישראל רעשה וגעשה. ועם ההודעה הרשמית על תחילת השיווק בחודש פברואר הישראלים הגיבו עם שיאי ביקוש שטרם נראו בישראל לרכב חשמלי, אולי בכלל. את 2021 סיימה טסלה עם כמעט 6,300 יח' שמנסרו והגיעה לראש טבלת המסירות בסגמנט אליה שייכת מודל 3, הדגם היחיד ששווק כאן. זה יותר מפי 4 מכלל המסירות של כלי רכב חשמליים בכל שנת 2020.
מה שמדהים לא פחות זו הדרך בה טסלה בחרה לפעול אשר נוגדת כמעט את כל המוסכמות המקובלות בשוק הרכב המקומי. טסלה נכנסה לשוק הישראלי ללא השקעה שיווקית, עם מרכז שירות אחד, ללא נסיעות מבחן ואולמות תצוגה (לפחות בהתחלה) וכל זה עם דגם בודד בתצורת סדאן שהיא פחות פופולרית היום. טסלה נשענה על כוח המותג האדיר שלה, על האפיל הטכנולוגי, מפרט טכני מפתה ומחיר חדירה אגרסיבי (שבהמשך עלה מאוד); וזה עבד. אפשר לאמור המון בעדה ונגדה, אבל אין ספק שהיצרנית האמריקנית רשמה כאן הצלחה אדירה ב-2021, שאולי הפתיעה אפילו אותה.
ההתאוששות הכללית של השוק אחרי שנת הקורונה, יחד עם העניין הרב בתחום החשמלי שנוצר לא מעט בזכות טסלה והגעה של מגוון רחב מתמיד של דגמים חשמליים הוביל לצמיחה "חשמלית" אדירה עם כמעט 11,000 מסירות בשנת 2021, פי 7.3 במספרים אבסולוטיים ויותר מפי 5 בנתח השוק ביחס לשנת 2020.
אחריה הרשימה נראית דומה למדי לזו של שנה שעברה, למעט כניסה של דגמים (איוניק 5) ויצרניות חדשות (AYWAIS) אשר עושים את צעדיהם הראשונים בתחום החשמלי. ה-MG ZS EV מתמקם במקום השני ויותר מהכפיל את המסירות ביחס ל-2020. אחריו יש מתמודד חדש של AIWAYS. ג'ילי המסקרנת הספיקה למסור רק 163 יח' ב-2021, אולם היא מדווחת כבר על אלפי הזמנות שנרשמו ואמורות להיות מסופקות ב-2022. את המשך הרשימה תוכלו לראות כאן:
1. טסלה מודל 3 – עם 6,298 יח
2. MG ZS EV – עם 1,546 יח'
3. AIWAYS U5 – עם 431 יח'
4. אודי e-tron – עם 228 יח'
5. פיג'ו 2008 – עם 168 יח'
6. יונדאי איוניק 5 – עם 167 יח'
7. ג'ילי גיאומטרי C – עם 163 יח'
8. יונדאי קונה EV – עם 156 יח'
9. ב.מ.וו iX3 – עם 154 יח'
10. פיאט 500E - עם 154 יח'
המשך הרשימה. מרצדס GLC (עם 152 ח'), GAC GE3 (עם 151 יח'), SERES 3 (עם 142 יח'), קיה נירו EV (עם 122 יח'), מרצדס EQA (עם 116 יח') רנו זואי (110 יחד'), מקסוס E-יוניק 5 (104 יח'), לקסוס UX (עם 103 יח'), וולוו XC40 (עם 97 יח'), ניסאן ליף (88 יח'), פיג'ו e-208 (עם 51 יח'),אופל קורסה-e (עם 44 יח'), פורשה טאייקאן (42 יח'), מיני קופר E (עם 40 יח'), יונדאי איוניק EV (עם 38 יח'), ניסאן E-NV200 (עם 26 יח'), מקסוס E-דליבר (23 יח'), סיטרואן e-C4 (עם 21 יח'), יגואר I-פייס (20 יח'), DS3 קרוסבק (15 יח'), JAC E-S2 (עם 8 יח'), SKYWELL ET8 (עם 8 יח'), אופל מוקה-e (עם 7 יח'), סקודה אניאק (4 יח'), ב.מ.וו IX (עם 2 יח'), פולקסווגן ID.4 (אחד), מרצדס EQS (אחת), טסלה מודל Y (אחד), מרצדס V קלאס (אחד).