מותג ווג מיובא לישראל על-ידי מוטו 24 מאז 2020, וזה מציע דגמי כביש ודו-שימושיים עם מנועי 300 סמ"ק, 500 סמ"ק, 650 סמ"ק – וגם דגם חשמלי, ER-10. לאופנועים ניתנת אחריות של 24 חודשים ולמנוע האחריות היא ל-60 חודשים.
ווג 650DS
לונסין משתמש בטריק הידוע לאמינות, הוזלת עלויות ומיצוב נחשב באמצעות הטמעת מכלולים מכובדים ומוכחים. והמנוע הזה בהחלט מוכח: מנוע רוטאקס האוסטרי – 650 סמ"ק, חד-צילינדר – שהיה מותקן בב.מ.וו F650GS החל מ-1993 ועד 2007, מנוע שזכה שמונה(!) פעמים בראלי פריז-דקאר.
ה-DS הוא אופנוע מרשים מאוד חיצונית; אולי זה רק הדמיון המפותח שלי, אבל הוא מזכיר קצת את ה-GSים של ב.מ.וו, ונראה גדול מכפי נפח מנועו – והוא מאובזר היטב: מחשב מנוע של בוש, ABS, מתלים של KYB ובלמים של ניסין כמו-גם מיגוני גחון וצד, רגלית אמצע, מסךTFT צבעוני עם חיווי של לחץ אוויר לצמיגים, חיבור בלוטות' לנייד.
המושב נמוך יחסית, ומאפשר גם ללא גבוהים לשלוט באופנוע, קל לעמוד על הרגליות עם הירידה לשטח אבל הוא ישמח לשבילים מהודקים ולא לתוואי מאתגר יותר. בכביש עושה המשקף עושה עבודה טובה והוא גם מתכוונן – אבל למרבה הצער פעולה זו מצריכה ירידה מהאופנוע.
במנוע הרוטאקס המקורי גם גרסה של 2.6 כ"ס פחות כדי שיתאים לרישיון A1 – מה שהעלה במעט את המומנט שהוא חביב מאוד. המנוע יעיל מאוד, מאפשר לאופנוע לשייט ב-140 קמ"ש; המהירות המרבית המוצהרת היא 170 קמ"ש. בכל אופן כאשר המהירות גבוהה, חסרונו של הילוך שישי יורגש, הוויברוץ של הצילינדר היחיד יגבר – וטוב שכך; אלה ישמרו עליכם מפני דוח. צריכת הדלק טובה מאוד, בין 25 ל-30 ק"מ/ל'. אגב, לאופנוע זה גרסת X הנבדלת מ-DS בכך שיש לה חישורי שפיצים, ומחירה גבוה ב-2000 שקלים.
ווג 650DS הוא אופנוע נוסף האומר לשכוח מכל מה שאומרים על תוצרת סין. הוא בנוי היטב, איכויות החומרים והייצור נראות מרשימות ובמהלך הרכיבה לא נשמעו כל קרקושים או טענות. זה כלי רב-גוני יעיל ומהנה שיכול להתאים לרוכב או לזוג, גם למרחקים גדולים. זהו אופנוע שלמרות שהוא מיועד ל"מתחילים" יכול לספק גם מתקדמים.
ווג 650DS, נתונים טכניים
מנוע 652 סמ"ק; 1 צילינדר, קירור אוויר
הספק/סל"ד 47/49.6 כ"ס/6750 סל"ד
מומנט/סל"ד 6.1 קג"מ/5500 סל"ד
תמסורת 5 היל', שרשרת
שלדה צינורות פלדה רבועים, מנוע נושא־עומס
בסיס גלגלים 147 ס"מ
מרווח גחון 23 ס"מ
מתלה קדמי KYB, מזלג הפוך, מהלך 17.9 ס"מ
מתלה אחורי KYB בולם יחיד
בלם קדמי ניסין, 2 דיסקים, 30 ס"מ
בלם אחורי ניסין, דיסק, 24 ס"מ
צמיג קדמי 110/80-19
צמיג אחורי 150/70-17
גובה מושב 80.5 ס"מ
מיכל דלק 18 ליטר
משקל יבש 192 ק"ג
מחיר 54,000 שקלים
ווג 500AC
גם באופנוע זה הוטמע מנוע מוכח וותיק – כאן הטווין המקבילי של הונדה המותקן גם עכשיו בדגמי החברה. זהו אופנוע רטרו נייקד אלגנטי, קטן ויפיפה. שיתוף הפעולה בין לונסין עם MV אוגוסטה הביא את העיצוב האיטלקי לכאן, והקווים נאים מאוד ומושכי מבטים. לאופנוע מכל חטוב בצבע תכלת מרהיב, פנס רטרואי עגול, אתתים צרים מודרניים ומפלט כוחני. עבודה מעולה.
הכיף של המבט נמשך גם לאחר שעולים על האוכף – וזה יכול להתאים גם למאותגרי גובה, לחסרי ניסיון, לנשים או לכל מי שיתקשה עם מושב גבוה ו/או משקל כבד. ולא רק שקל להגיע לקרקע, האופנוע בכלל קל לתפעול – המנוע גמיש ולינארי, ממש לא מאיים, ותפעול המצמד רך ונעים.
בגלל ממדיו הוא מתנהל בפקקים כמו קטנוע ממש, גם בזכות זווית צידוד גדולה מאוד. כאשר יוצאים לכביש המהיר ולמרות שאין לו מיגון רוח, הוא לא מתקשה לנוע ב-140 קמ"ש ויכול אפילו יותר.
האופנוע הזה מהנה מאוד גם בכביש המפותל בזכות מתלים שעושים את העבודה ובלמים מצוינים. מצמד מחליק מאפשר אפילו להשתעשע בזוויות שישייפו את הגשש ברגלית. ווג 500AC הוא אופנוע מוצלח מאוד שהוא גם הפתעה גדולה של הנאה אותה הוא יכול להעניק גם למנוסים יותר.
ווג 500AC, נתונים טכניים
מנוע 471 סמ"ק; 2 צילינדר, מקביל, קירור אוויר
הספק/סל"ד 47 כ"ס/8500 סל"ד
מומנט/סל"ד 4.4 קג"מ/7000 סל"ד
תמסורת 5 היל', מצמד מחליק, שרשרת
שלדה צינורות פלדה רבועים, מנוע נושא־עומס
בסיס גלגלים 147 ס"מ
מרווח גחון 23 ס"מ
מתלה קדמי KYB, מזלג הפוך, מהלך 12 ס"מ
מתלה אחורי KYB בולם יחיד, מהלך 12 ס"מ
בלם קדמי ניסין, 2 דיסקים, 29.8 ס"מ
בלם אחורי ניסין, דיסק, 24 ס"מ
צמיג קדמי 120/70-17
צמיג אחורי 160/60-17
גובה מושב 79.5 ס"מ
מיכל דלק 17 ליטר
משקל יבש 185 ק"ג
מחיר 46,000 שקלים