כמובן, מדובר בשלב זה רק בנתוני הרבעון הראשון כך שהכל יכול להשתנות, אך לאור העובדה כי מאסק כבר הכריז שהשנה בטסלה מתעדפים נפח מכירות גדול קשה לנו להאמין שהתמונה תשתנה באופן דרמטי. מעבר לכך, השיווק של גרסת ההנעה האחורית שהחל לאחרונה מנגיש את המחיר לקהל רחב יותר, ומתיחת פנים של הדגם צפויה במהלך השנה הקרובה – מה שבוודאי יסייע למכירות.
נזכיר, טסלה מודל Y הוא רכב פנאי בינוני (D-SUV) כל חשמלי של היצרנית אשר נחשף לראשונה בשנת 2019, אך מסירות מצומצמות שלו החלו רק בסוף שנת 2020. לישראל הגיע הדגם בשמהלך שנת 2022. בחזרה לשנת 2023 – ברבעון הראשון של השנה נמסרו קצת יותר מ-267,000 כלי רכב שכאלה המיוצרים בשלוש יבשות שונות – אירופה, ארה"ב וסין. מדובר בעליה של כ-68% ביחס לתקופה המקבילה בשנה הקודמת.
את המקום השני בחמישיה הפותחת מאכלסת טויוטה קורולה, המשפחתית האלמותית של היצרנית היפנית, שנמסרה בכ-256,000 עותקים. קורולה נכון להיום היא המכונית הנמכרת ביותר בעולם (לאורך כל שנותיה), אולם נראה שבדירוג השנתי הפעם היא תסתפק במקום השני.
המשך הרשימה צפוי למדי וכולל את כל החשודים המידיים – וכן, כולם דגמים לבית טויוטה. כך למשל במקום השלישי ישנו טויוטה היילקס עם כמעט 215,000 יחידות, צמוד לו הוא טויוטה ראב 4 הקומפקטי עם 211,000 יחידות ובמקום החמישי סוגרת טויוטה קאמרי עם 166,000 יח'.