אלא שהחיים לעיתים מחייבים גמישות מחשבתית – וכשנקראה בדרכנו ההזדמנות "לבחון" מטוס פרטי לא יכולנו לסרב.
ברוכים הבאים לסלון האווירי
מטוס המבחן שלפנינו היה גאלפסטרים G650 והוא הוצג לראשונה בשנת 2008, המריא בשנת 2009. מדובר באחד מהמטוסים הגדולים של היצרנית ובסידור "שלנו" הוא יכול לשאת על סיפונו 13 נוסעים. כמו שאנחנו מעדיפים גם ל-G650 הנעה אחורית – שני מנועים המפיקים כל אחד דחף של כ-8 טון, סך הכל כ-16 טון דחף ביחד. וזה אמור להספיק כדי לטפס את הקסטל ואפילו להמריא לשמיים.בפנים תמצאו סלון מפואר ורחב ידיים, כזה שלא היה מבייש את המחלקות הראשונות מהטובות שבנמצא. מתוך 13 המקומות יש לא פחות מ-6 מיטות, אזורים פרטיים ובמהלך הטיסה יסופקו ארוחות ושלל פינוקים. כאילו הם קראו לנו את המחשבות.
אז מי ולאן טס עם כזה דבר? עקרונית כל אחד יכול, בתנאי שיעמיד את הסכום הנכון. כיום לא צריך להיות בעלים של מטוס פרטי (כמה השם מטעה הא?) כדי להנות מהחוויה. כל מה שצריך לעשות זה לפנות לאחת מהחברות המציעות את שירות הטיסה הפרטית בארץ ו"לשריין שעות טיסה", כל שעה כזו עולה כ-1,000 דולרים לנוסע. הגאלפסטרים G650 מציע טווח טיסה של עד 14,000 ק"מ – כך שהמגבלה העיקרית היא הדמיון וחשבון הבנק.
אגב, מסתבר שישראל היא מהמדינות המובילות בתחום – אנחנו נמצאים במקום החמישי ביחס שבין מטוסים לאוכלוסיה בזכות לא פחות מ-70 מטוסים פרטיים הרשומים בישראל. כאן אגב נכנסת לתמונה JetSetter הישראלית שארגנה את הטיסה הזו, חברה המתמחרה בקניית ומכירת מטוסים פרטיים.
בכל מקרה, דיברנו מספיק – צפו בסרטון לחוויה המלאה.