הדגם החדש צמח משמעותית בהשוואה לקודמו: אורכו 492 ס"מ (4 ס"מ יותר), רוחבו 198 ס"מ (תוספת של 10 ס"מ) וגובהו 187 ס"מ (תוספת 2 ס"מ) עם בסיס גלגלים של 285 ס"מ - גידול של 6 ס"מ.
הדגם מתבסס על פלטפורמת TNGA-F העדכנית של היצרנית, ושומר על מבנה מסורתי של שלדת סולם. טויוטה טוענת שהשלדה קשיחה ב-50% ביחס לעבר והמרכב כולו קשיח ב-30%.
המתלים שומרים על מבנה עצמות עצה כפולות מלפנים ורב-חיבורי עם קפיצי סליל מאחור. עם זאת, יש בולמים חדשים, הגה כוח חשמלי (לראשונה), דיסקי בלימה קדמיים מוגדלים (432 מ"מ) ועוד.
כבעבר, מערכת הנעה כפולה קבועה מגיעה כסטנדרט וכוללת דיפרנציאל מרכזי ננעל ותיבת העברה עם יחס העברה קצר ("הילוך כוח"). כמו כן יוצע דיפרנציאל אחורי ננעל אלקטרונית, לסיוע בשטח טכני.
מרווח הגחון עומד על 22.1 ס"מ, וזוויות גישה, נטישה וגחון שופרו ועומדות על 30, 22 ו-25 מעלות בהתאמה. כל הגרסאות מגיעות עם בקרת סיוע במורד ובקרת זחילה, הפועלת כבקרת שיוט במהירות נמוכה בשטח.
בחלק מרמות הגימור יוצעו מצבי שטח קבועים מראש (Multi-Terrain Select), מצלמת גחון ("מכסה מנוע שקוף"), ולראשונה, מערכת לניתוק המוט המייצב הקדמי.
למעלה מ-100 אביזרי שטח נלווים יהיו זמינים להזמנה ישירות מהיצרן, כולל מיגוני גחון, מדרגות צד, ציוד חילוץ ועוד.
מנוע תלוי מדינה
יחידות הכוח יהיו תלויות מאוד בשוק היעד;. ברוב השווקים יוצע הלנד קרוזר עם מנוע הטורבו-דיזל 2.8 ליטר המוכר, בהספק זהה לדור הנוכחי: 204 כ"ס ו-51 קג"מ. ההבדלים העיקריים הם שהוא ישודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ( במקום 6 הילוכים) וישודך למערכת היברידית מתונה החל משנת 2025.בשור הצפון אמריקאי יוצע הקרוזר לראשונה עם מערכת היברידית מלאה, המורכבת ממנוע טורבו-בנזין 2.4 ליטר, מנוע חשמלי וסוללה של 1.87 קוט"ש. בגרסה זו תקבלו הספק של 331 כ"ס ו-64.3 קג"מ.
במזרח התיכון (קרי, מדינות ערב) ומזרח אירופה, תוצע גם גרסה לא היברידית של המנוע הזה, עם 281 כ"ס ו-43.8 קג"מ.
לא ברור אילו גרסאות יוצעו בישראל, מאחר והשוק שלנו ייחודי בכך שניתן לשווק בו גרסאות עם תקינה אירופאית או אמריקאית.
גרסאות הדיזל יורשו לגרור כ-2.7 טון, בעוד שהגרסה ההיברידית תאפשר גרירה של עד 3.5 טון.
הומאז' לעבר
בדומה לאח מבית לקסוס, גם הלנד קרוזר זוכה לעיצוב רבוע וקשוח, הקורץ לדורות אהובים מהעבר.עיצוב החזית משתנה לפי רמת הגימור, כאשר חלק יציעו פנסי לד עגולים וכיתוב טויוטה על השבכה, ואחרים יאמצו פנסים מלבניים, כהומאז' ללנדקרוזר FJ62 מאמצע שנות ה-80. חלק מרמות הגימור יציעו גם פנסי ערפל עם צבעים משתנים, שניתנים להחלפה בין אור צהוב ללבן.
עם ההשקה תוצע גם רמת גימור First Edition בייצור מוגבל, עם מיקוד לשטח ואביזרים תקניים דוגמת מגן גחון קדמי, מדרגות צד, גגון מקורי ועוד.
כל הגרסאות מגיעות כסטנדרט עם חישוקי 18 אינץ', וחלק מרמות הגימור יזכו לחישוקי 20 אינץ'.
תא הנוסעים יוצע בגרסאות חמישה ושבעה מושבים (תלוי בשוק היעד), כאשר רמת הכניסה תציע מולטימדיה בגודל 8 אינץ' לצד מחוונים מוקרנים 12.3 אינץ'. הרמות הבכירות יקבלו מולטימדיה 12.3 אינץ', מושבים קדמיים חשמליים מחוממים ומאווררים, הגה מחומם, מערכת שמע של JBL ועוד.
כל הגרסאות יגיעו כסטנדרט עם מערכת הבטיחות המתקדמת של טויוטה Safety Sense 3.0. זו כוללת בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת מרכז נתיב והתרעת התנגשות עם זיהוי הולכי רגל, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים, ניטור שטח מת עם תנועה צולבת מאחור, והתרעה על סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי.
מחירים רשמיים טרם פורסמו, אך צפו לעלייה ביחס לדגם היוצא. שיווק בישראל צפוי למחצית השנייה של 2024.
כרגע עדיין לא ידוע אם תוצע גרסת 3 דלתות מקוצרת, בדומה לדגם היוצא.
@auto_magazine_il ראיתם כבר את לנדקרוזר החדש, לא ? כנסו מהר #שטח #שטח_4×4 #virel @Toyota ♬ צליל מקורי - אוטו