עם זאת, כאשר אלה נמכרים כמשומשים שמירת הערך של רבים מהם אינה מתעלה כמו בדגמים עממיים, והנפילה במחירם גדולה יותר באופן יחסי. הסיבה לכך נעוצה שמחיר האחזקה של דגמים כאלה גם הוא יקר במקרים רבים מזה של הדגמים העממיים. מחיר אחזקה גבוה מנוגד לסיבה העיקרית בגללה קונים רכב משומש: הוצאה כספית הגבוהה מהיכולת או מהרצון.
עובדה זאת מאפשרת לשקול רכישת רכב של מותג יוקרה, וכאן אנו מביאים שלוש הצעות לדגמי פנאי כאלה. רוב הדגמים האלה מאובזרים באופן ראוי, הביצועים שלהם נאים והם מצוידים בהנעה כפולה המעניקה עוד קצת עומק בשטח ומשפרת את היכולת הדינמית.
אודי Q5
שנה: 2017.יד: שנייה (פרטית).
גרסה/רמת גימור: טורבו-בנזין 2.0 ליטר, 252 כ"ס/'טק פאק' .
צריכת דלק (מבחן אוטו): 9 ק"מ/ל'.
מחירון לוי יצחק: 162,350 שקלים (מוצע בלוח יד2 ב-165,000 שקלים).
הדור השני של אודי Q5 הגיע לישראל ב-2017 מבוסס על פלטפורמה חדשה, מצויד במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המפיק 252 כ"ס ו-37.7 קג"מ, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים והנעה כפולה.
האבזור ב-Q5 כולל בין השאר גג פנורמי נפתח, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים תלת-אזורית, ריפוד עור. מפרט הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית גם במהירות בין-עירונית, התרעות על אי שמירת מרחק ותנועה חוצה מאחור, ניטור רכב בשטח מת.
בתיבת ההילוכים מצמדים טבולים בשמן, אך בכל זאת הם סובלים מבלאי מואץ. המנוע סובל לעיתים מרעידות בגלל מצתים או סלילי הצתה שאינם איכותיים.
וולוו XC60
שנה: 2018.יד: ראשונה (פרטית).
גרסה/רמת גימור: טורבו-בנזין 2.0 ליטר, 254 כ"ס/'מומנטום'.
צריכת דלק (מבחן אוטו): 11.2 ק"מ/ל'.
מחירון לוי יצחק: 162,600 שקלים (מוצע בלוח יד2 ב-158,000 שקלים).
ב-2018 הגיע לישראל הדור השני של וולוו XC60 שהיה משופר משמעותית ביחס לקודמו. לדגם זה מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המפיק 254 כ"ס ו-35.6 קג"מ, התיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה כפולה.
במפרט הבטיחות בלימת חירום אוטונומית גם במהירות בין-עירונית הכוללת התחמקות במהירות של מעל 60 קמ"ש. התרעות על עייפות נהג וסטייה מנתיב, שמירת נתיב אקטיבית.
במפרט האבזור גג שמש פנוראמי נפתח, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שיש להם וזיכרון למושבים הקדמיים, ריפוד עור.
יש לציין שאיכות החומרים ב-XC60 טובה למדי, ויש לכך ביטוי גם לאחר חמש שנים, ורכב שנשמר כהלכה נראה טוב גם כיום. העיצוב הייחודי של סביבת הנהג עדכני גם כיום. יחידת ההנעה הפגינה אמינות לאורך השנים, ולא התגלו בה תקלות.
לקסוס NX
שנה: 2018.יד: שנייה (פרטית).
גרסה/רמת גימור: טורבו-בנזין 2.0 ליטר, 238 כ"ס/'לקשרי'.
צריכת דלק (מבחן אוטו): 9.7 ק"מ/ל'.
מחירון לוי יצחק: 140,400 שקלים (מוצע בלוח יד2 ב-150,000 שקלים).
לקסוס NX מוצע לא רק עם יחידה היברידית (מבוסס מנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ל') אלא גם עם מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המפיק 238 כ"ס ו-35.7 קג"מ, צמודה לו תיבה פלנטרית 6 הילוכים וההנעה כאן קדמית; בנוסף מוצעת גרסת הנעה כפולה ברמת הגימור 'פרמיום'.
הדגם המוצע כאן הוא הדור הראשון לאחר מתיחת פנים. במסגרתה – ומעבר לשינויים הרגילים בעיצוב חיצוני מלפנים ומאחור – כוילו המתלים מחדש לשיפור נוחות הנסיעה והמסך גדל ב-"1 ל-"10.3. בנוסף שודרג מערך הבטיחות וזה כולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב ותיקון. באבזור ב-NX תאורת לד, חישוקי "18, מפתח חכם, בקרת אקלים.
לקסוס NX הוא דגם פנאי אמין, מצדיק את מוניטין האמינות של המותג.