כזו הייתה גם אקיורה ZDX שהוצגה ב-2009 והייתה אחת מחלוצות קטגוריית הפנאי-קופה. הלקוחות הפוטנציאלים בצפון אמריקה לא אהבו את העיצוב המוזר, לא הבינו למה יש לה רק חמישה מושבים חרף הממדים המגודלים - והמחיר הגבוה לא עזר. ה-ZDX הייתה כישלון מהדהד וירדה מפס הייצור ב-2013 לאחר שנמכרו בארה"ב רק כ-5000 יחידות, כמות זעומה ביחס לגודל השוק.
בהתחשב בהיסטוריה העגומה הזו, לא לגמרי ברור מדוע באקיורה החליטו להחיות את שם הדגם הכושל, אך גם הפעם מדובר ברכב חלוצי עבורם - החשמלי הייעודי הראשון של המותג.
העיצוב נוטש את הקווים האוונגרדיים של ה-ZDX המקורית ושומר על קווים נאים הדומים לשאר רכבי המותג - הישג מרשים בהתחשב בכך שמדובר למעשה ברכב של ג'נרל מוטורס מתחת לעור.
ה-ZDX מתבססת על פלטפורמת 'אולטיום' שבבסיסם של רכבי GM החשמליים, וכוללת מארז סוללות ליתיום-יון של 102 קוט"ש וטווח נסיעה שבין 460 ל-520 ק"מ, בהתאם לגרסה. טעינה מהירה תתאפר בקצב של עד 190 קילוואט, כך שניתן יהיה להוסיף עד 130 ק"מ של טווח תוך 10 דקות טעינה.
הרכב יוצע בשלב הראשון בשתי גרסאות: A-Spec, עם מנוע חשמלי יחיד והנעה אחורית, שתפיק 345 כ"ס, ו-Type S הספורטיבית, כפולת מנועים והנעה המספקת 507 כ"ס.
בהתאם, ה-Type S תציע מתלי אוויר מתכווננים לגובה, בולמים אדפטיביים ובלמי ברמבו מגודלים עם קאליפרים קדמיים בעלי שש בוכנות.
בתא הנוסעים השורשים של GM בולטים קצת יותר, עם לוח מחחונים מוקרן בגודל 11 אינץ' לצד מולטימדיה בגודל 11.3 אינץ'. בצד החיובי, בניגוד לרכבי ג'נרל מוטורס, אקיורה כן תציע חיבור (אלחוטי) ל-Apple CarPlay ול-Android Auto.
מערכת המולטימדיה תופעל על ידי ממשק גוגל מובנה, על כל יתרונותיו (סייען קולי, חנות אפליקציות, יוטיוב ועוד), לראשונה עבור היצרנית.
בצד הבטיחותי, תזכה היצרנית לעשות שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית המתקדמת של GM, 'סופר קרוז', שמאפשרת נהיגה ללא צורך באחיזת הגה ב-650 אלף ק"מ של כבישים בצפון אמריקה.
השיווק צפוי להתחיל כבר ברבעון הראשון של 2024, במחיר התחלתי של כ-60 אלף דולר בארה"ב. לישראל הגיעו דגמי אקיורה עד כה באמצעות יבוא מקביל, כך שיש סיכוי גבוה שנראה את ה-ZDX בחופינו, וסיכוי לא פחות גבוה שבקרוב תוצג גרסה מקבילה תחת מותג הונדה.