מותגי יוקרה לא הציגו דגמי משפחתיות עד מחצית שנות התשעים, מכיוון שסברו כי מחירם ירתיע לקוחות וכאלה שיכולים לא ירכשו אותם בגלל ממדיהם. ב-1996 הציגה אודי – אז, רק שנתיים במעמד של 'מותג יוקרה' – את A3 וזו נחלה הצלחה. ב.מ.וו הצטרפה עם סדרה 1 ב-2004, ואילו מרצדס, שהציגה את A קלאס במבנה ייחודי ב-1998, השיקה דגם זה במבנה רגיל עם הדור השלישי ב-2012.
בסקירה זו נציג אחד לכל אחד מהדגמים האלה; כולם במבנה האצ'בק, לכולם מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר, מחירם גבוה יחסית לשנתון, אך מהווה כרטיס כניסה למותגי היוקרה של גרמניה. יש לזכור כי מחיר האחזקה של דגמים כאלה עשוי להיות גבוה יותר מזה של דגמים ממותגים עממיים, והשילוב של הוותק שלהם יחד עם מאפיין זה מחייב הקפדה יתירה בבדיקה לקראת קנייה ובמעקב אחרי היסטוריית הטיפולים והעבר הביטוחי.
המחירון לייחוס הוא זה של לוי יצחק, ובנוסף מובא זה של לוח יד2. יצוין כי ממוצע הנסועה השנתי בישראל לרכב נוסעים בבעלות פרטית הוא כ-15,000 ק"מ.
אודי A3
שנה: 2018יד: ראשונה (פרטית)
גרסה; רמת אבזור: טורבו-בנזין, 2.0 ל' 190 כ"ס; 'שארפ'
צריכת דלק (מבחן אוטו): 12 ק"מ/ל' (שיוט: 15.6 ק"מ/ל')
מחירון: 104,500 שקלים (לוח יד2 ב-110,000 שקלים)
הדור השלישי של אודי A3 הוא המוצע כאן, וזה הוצג ב-2012, עבר מתיחת פנים ב-2016, ויחד עמה הוצע המנוע המדובר שהחליף את 1.8 ליטר והוצע בישראל מ-2017 (כיום, דור 4 מ-2020). לדגם המחודש דאז הופעה אגרסיבית יותר מזו המקורית. המנוע מייצר 190 כ"ס ו-32.6 קג"מ והתיבה היא דו-מצמדית 7 הילוכים.
במפרט הבטיחות בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, ובאבזור בין השאר גג שמש פנורמי נפתח, מפתח חכם.
למנוע 2.0 מוניטין אמינות טוב, אך יש לשים למשאבות המים והשמן שאינן מאריכות ימים. בנוסף, התיבה הדו-מצמדית מחייבת החלפת מצמדים שאינם זולים.
BMW סדרה 1
שנה: 2016יד: שנייה (פרטית)
גרסה; רמת אבזור: טורבו-בנזין, 2.0 ל', 218 כ"ס; 'M ספורט'
צריכת דלק (מבחן אוטו): 10.5 ק"מ/ל' (שיוט: 14 ק"מ/ל')
מחירון: 93,000 שקלים (לוח יד2 ב-120,000 שקלים)
הדגם המוצע כאן הוא מהדור השני שהוצג ב-2011 ושירת עד 2019 – עדיין ובאופן ייחודי בהשוואה לכל המתחרות עם הנעה אחורית (או כפולה; בדור השלישי רצפת הנעה קדמית ויש גם הנעה כפולה). סדרה 1 עברה מתיחת פנים ב-2015, והדגם כאן מצויד במנוע הטורבו-בנזין 2.0 ליטר המפיק 218 כ"ס ו-31.6 קג"מ, התיבה אוטומטית 8 הילוכים. סדרה 1 הוצעה גם עם חבילת 'M ספורט' שאפשרה שינוי במתלים. בחבילה זו גם פריטי עיצוב ייחודיים בחוץ ובפנים, הגה ספורטיבי, ריפוד אלקנטרה. במפרט הבטיחות: התרעת סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית כולל זיהוי הולכי רגל.
בנוסף לביצועים המכובדים (6.2 ש' ל-100 קמ"ש ועד ל-243 קמ"ש), היכולת הדינמית של סדרה 1 הייתה משובחת ביותר, ובהקשר זה הייתה הטובה בקטגוריה. יצוין כי מידות הצמיגים האחוריים כאן שונות מאלה הקדמיים.
המנוע והתיבה אמינים, אך יש לשים לב למשאבת הדלק הנוטה להתקלקל.
מרצדס A קלאס
שנה: 2016יד: שנייה (פרטית)
גרסה; רמת אבזור: טורבו-בנזין 2.0 ל', 211 כ"ס; 'אורבן'
צריכת דלק (מבחן אוטו): 10.5 ק"מ/ל' (שיוט: 13 ק"מ/ל')
מחירון: 97,000 שקלים (לוח יד2 ב-110,000 שקלים)
הרכב כאן הוא מהדור השלישי של A קלאס שהוצג ב-2012, עבר מתיחת פנים ב-2015 ושירת עד 2018.
לגרסה כאן, A250, מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 211 כ"ס ו-35 קג"מ ומשודכת לו תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים. בגרסה המחודשת הוטמעה מערכת 'דינמיק-סלקט' השולטת בבולמים האדפטיביים ובמצבי הנהיגה. במפרט הבטיחות בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית בלבד.
עיצוב סביבת הנהג שופר משמעותית ביחס לזה של הדגם לפני חידושו, והיא נאה ועדכנית ביותר לשעתה, מתקדמת ומושכת גם בהשוואה לדגמים האחרים כאן, וגם לכך יש ביטוי בביקוש לדגם זה.
שמירת הערך של A קלאס המדוברת טובה, וזו של A250 גבוהה, מה שמביא לכך שהרכב נמכר במחירים הגבוהים משמעותית מאלה הנקובים שבמחירון לוי יצחק.
מוניטין האמינות של A250 טוב מאוד, ולא ידוע על תקלות קריטיות ברכב לאורך השנים.