תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז יצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחרה הזוכה גדולה בתחרות עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה. לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. בכל קטגוריה וקטגוריה נשקלו המתמודדים הראויים ביותר ודורגו לפי פרמטרים רבים המהווים שיקול בקניית רכב: יחידות הנעה, ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בידוד רעשים, אבזור, תמורה ועוד. ובכל סגמנט וסגמנט נבחר בסוף זוכה אחד ויחיד.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט מכוניות המיני׳ היא – יונדאי i10.

זו שנה נוספת בה יונדאי מצליחה להביא את התואר הביתה, הרי שהיא עשתה זאת גם בשנה הקודמת. והיא עושה זאת בזכות העובדה כי מכונית המיני הקטנה שלה מציעה חבילה כוללת משכנעת ומקיפה שמצליחה לפנות לשוק הפרטי שם הלקוחות מחפשים משהו אופנתי ומפנק (יחסית, הכל יחסי) והמוסדי הנוטה יותר מכולם להשפעה גדולה בצד המחיר.

יונדאי i10 – אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט המיני
צילום: אלי שאולי

בכל מקרה, מוסדי או פרטי – בסוף נוהגים במכוניות האלה אנשים ״רגילים״, וכמה נחמד שאפשר לקבל מכונית כה נאה גם במחיר ״רגיל". כן, יונדאי i10 החדשה היא מכונית נאה מאוד ביחס למכוניות אחרות בסגמנט, ואולי בכלל. הפרופורציות נאות למדי, מעניקות לה מראה שרירי ונטול עודפים או סרחי עודף גדולים. מתיחת הפנים שעברה המכונית לאחרונה רק משפר את ההופעה האופנתית.


גם סביבת הנהג ממשיכה עם הקו הזה ומציגה מופע חביב ביותר שכמעט ומצליח להשכיח את העובדה כי מדובר במכונית הזולה בהיצע של היצרנית. העיצוב עצמו מושקע למדי וביונדאי השתמשו במגוון ״טריקים״ כדי לייצר תחושת עושר לעיניים על אף השימוש בחומרים פשוטים. כך למשל מבנה הקונסולה המרכזית מחולק לכמה מישורים, צבעים וחומרים שונים. התוצאה הסופית נאה ומרשימה בהחלט, ומזכירה את מה שניתן למצוא בכמה מכוניות מסגמנט הסופרמיני.

יונדאי i10 – אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט המיני
צילום: אלי שאולי

דבר נוסף בו מצטיינת ה-i10 הוא מרחב הפנים לנוסעים ולמטען. על אף שמדובר במכונית מיני קטנטנה ועירונית בישראל לא פעם מכוניות אלה משמשות ככלי מרכזי בניוד משפחות במבנה חלקי או מלא. ולמשימות האלה אולי אין מכונית מיני טובה ממנה: מדובר במכונית המרווחת בסגמנט ככל הנראה. זה בא לידי ביטוי במרחב טוב מלפנים ומספק גם במושב האחורי – עד כדי כך שניתן ללא קושי מיוחד להוביל בה גם ארבעה מבוגרים.

והמרחב לא נגמר רק בכך, גם תא המטען מציע נפח חריג לטובה בסגמנט: עד 252 ל׳ של נפח הטענה לפני קיפול המושבים או הסרת המדף מאחור. נתון נפח זה היה מקובל עד לא מזמן בסגמנט הסופרמיני, וגם כיום יש מכוניות סופרמיני המציעות נפח דומה או קטן יותר. זה אומר שלמרות שמדובר במכונית קטנטנה היא תסדר גם בהובלת הקניות השבועיות מהסופר ואפילו בנסיעה של כמה ימים לצפון או לדרום.

יונדאי i10 – אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט המיני
צילום: אלי שאולי

על צד ההנעה אחראית יחידת כוח חסכונית במיוחד. זו משלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.2 ל׳ המפיק 84 כ״ס לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם 5 יחסי העברה. התיבה עצמה מפתיעה עם פעולה חלקה יחסית לבנות מינה, והיא תורמת את שלה לפעולה יעילה המובילה לחסכון ניכר בצריכת הדלק – כ-15-16 ק״מ לליטר בממוצע מבחני הדרכים שלנו. המנוע עצמנו מספק ביצועים נאותים ביחס לסגמנט ולחסכון אך חשוב מכך: מדובר במנוע בעל 4 ציל׳ ולא 3 ציל׳ כמקובל בתחום – זה בא לידי ביטוי בפעולה נעימה, שקטה ומאוזנת מהרגיל בסגמנט. אהבנו.

בקיצור, מכל הסיבות האלה יונדאי i10 היא הזוכה שלנו בתואר ׳אוטו השנה בסגמנט המיני׳.

יונדאי i10 – אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט המיני
צילום: אלי שאולי