תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז יצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחרה הזוכה גדולה בתחרות עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה. לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. בכל קטגוריה וקטגוריה נשקלו המתמודדים הראויים ביותר ודורגו לפי פרמטרים רבים המהווים שיקול בקניית רכב: יחידות הנעה, ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בידוד רעשים, אבזור, תמורה ועוד. ובכל סגמנט וסגמנט נבחר בסוף זוכה אחד ויחיד.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט מסחרי בינוני׳ הוא – פולקסווגן טרנספורטר.

פולקסווגן טרנספורטר הוא הרבה יותר מ״עוד״ רכב מסחרי. מדובר באחד המקרים הבודדים בהם רכב שכל תכליתו המקורית הייתה להוביל מטען ואנשים ביעילות ממקום למקום הפך לאייקון של ממש בעולם הרכב, וגם מחוץ לו.

פולקסווגן טרנספורטר
צילום: יואל פלרמן

מי שהתחיל את דרכו בשנת 1950 באירופה עשה לעצמו שם של רכב עבודה יעיל ואמין, הגיע בהמשך לארה״ב ושם זכור בעיקר כרכב של ילדי ה״פרחים״ של שנות ה-60׳. הטרנספורטר המקורי קנה לעצמו שם בעולם התרבות הפופולרי וקשה לדמיין את העשור ההוא בלי המראה האייקוני והכל כך מזוהה של הרכב המסחרי הצנוע.

מאז ועד היום הוצגו שישה דורות לדגם, זה השישי נחשף בשנת 2016 ולמרות הוותק (אולי בזכותו) הוא הזוכה שלנו השנה. ההסבר לכך פשוט: מדובר ברכב מסחרי מוצלח במיוחד, אולי המוצלח ביותר מסוגו, והניסיון ארוך השנים של היצרנית מורגש בכל פינה. 

ראשית ישנו מבחר הגרסאות ותצורות המרכב הרחב. טרנספורטר מוצע אולי עם המגוון הרחב ביותר בתחום: הוא מוצע כרכב משלוח, הסעות, טנדר עם תא יחיד או כפול ואפילו כ״שלדה״, שני אורכים לבסיס הגלגלים, מרכב נמוך או גבוה וזו רק רשימה חלקית. היצע המנועים כולל אחד אך זה מוצע בארבע רמות הספק שונות מ-84 כ״ס צנועים ועד 204 כ״ס נאים לרכב מסוגו. ההנעה קדמית או כפולה והתיבה היא ידנית או רובוטית דו-מצמדית – רק תבחרו את התצורה המתאימה לכם.

ואז מגיע התכנון עצמו אשר נעשה במחשבה על הנהג העובד. הכניסה והיציאה נוחות במיוחד – מיקום הידיות נהדר, המדרגה במקום ה״נכון״, פתח הדלת רחב ועוד – וכל מי שעובד בחלוקה אמור לדעת להעריך זאת. תנוחת הנהיגה מצוינת, שדה האיה טוב ואיכות ההרכבה והגימור טובות לסגמנט. 

פולקסווגן טרנספורטר סביבת נהג
צילום: יואל פלרמן

הסידור מאחור מצטיין. תפעול הדלתות קל ונוח במיוחד, ואת הדלתות האחוריות ניתן לקבע ב-90 מעלות ולפתוח עד 180 מעלות. גם דלת הצד קלה לתפעול והפתח שם גדול ומאפשר הטענה או פריקה נוחות ויעילות. יחידות ההנעה שהוזכרו קודם משלימות תמונה יעילה הן בביצועים והן בצריכת הדלק – גרסת ה-150 כ״ס שנבחנה הרשימה אותנו מאוד.

את הקלף האחרון שומר טרנספורטר לגרסאות פנאי ועסקים שונות, ויש לו המון שכאלה. בראשן בולטת ׳קליפורניה׳ – גרסה ייעודית לקמפינג עם עיצוב חיצוני מובחן וסביבת נהג ונוסעים מותאמת לבילוי בשטח. יש כמובן גם את ׳קראוול׳ לנוסעים או ׳מולטיוואן׳ המפוארת לנוסעים חשובים. לכל צורך ישנו טרנספורטר המתאים לו. כבר אמרנו שמדובר באחד מכלי הרכב המסחריים המוצלחים והמגוונים בסגמנט?

לסיכום, מכל הסיבות האלה שהוזכרו, פולקסווגן טרנספורטר הוא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2024 בסגמנט מסחרי בינוני'.

פולקסווגן טרנספורטר לוגו
צילום: יואל פלרמן