מקס וורסטפן ורד בול ניצחו בגרנד פרי של אמיליה רומאנה שנערך במסלול אימולה. הם גברו על לנדו נוריס ומקלארן, שממשיכה להשתפר, בתום קרב צמוד ביותר. שארל לקלר בפרארי סיים שלישי. 

קרקס הגרנד פרי הגיע לאירופה ולמסלול באימולה הנקרא על-שם אנזו פרארי והממוקם 40 קילומטרים מזרחית לבולוניה. לפני המרוץ צוינו שלושים שנים לתאונה שאירעה במסלול זה ובה נהרג ב-1.5.1994 נהג המרוצים האגדי איירטון סנה. סבסטיאן פטל, ארבע פעמים אלוף העולם, ביצע הקפות ראווה במקלארן של סנה מ-1993.

מקלארן סנה פורמולה 1 2024
צילום: מקלארן
 

לקראת מרוץ

שתי המכוניות של רד בול לא הצטיינו במקצי האימונים, ומנגד לקלר בפרארי היה מהיר מאוד בזכות שיפורים שנעשו במכונית. במקצה הדירוג התחלפו היוצרות, וורסטפן היה מהיר יותר וזכה בעמדת פול שמינית ברציפות; בכך השווה את שיאו של סנה. 

צמד המכוניות של מקלארן עם הנהגים אוסקר פיאסטרי (שספג עונשין בהמשך והורד למקום החמישי) ונוריס היו אחריו, עדות נוספת לשיפור הגדול בקבוצה הבריטית. 

מקלארן פורמולה 1
צילום: מקלארן
 

זינוק וסיום

עם מתן אות הזינוק פרץ וורסטפן קדימה ופתח יתרון של ממש ביחס לנוריס מאחוריו. עם זאת, דווקא בשלבים האחרונים של המרוץ, כאשר נראה היה שוורסטפן מוביל בבטחה ונמצא בדרך לעוד ניצחון אחרי שפתח יתרון של שמונה שניות, הסתבר שהרד בול שלו שחקה את הצמיגים ומתקשה לשמר קצב גבוה בהשוואה למקלארן.

נוריס החל לקצץ ביתרון של וורסטפן ובהקפה האחרונה הפער היה כבר שנייה אחת בלבד. זה לא הספיק כדי לנצח אבל היה ממש קרוב. לקלר במקום השלישי ניסה בחלק השני של המרוץ ללחוץ על נוריס, אך ירידה מהמסלול פגעה בצמיגים שלו והוא נאלץ להסתפק במקום השלישי לפני פיאסטרי שהצליח לעבור את סיינז. 

מרצדס פורמולה 1
צילום: מרצדס

נהגי מרצדס טענו כי הם מעודדים משיפורים שנעשו במכוניות שלהם, אך בפועל לא היו בצמרת. המילטון פתח מהמקום השמיני והצליח לסיים שישי כאשר הוא מנצל החלפת צמיגים מאוחרת של ג'ורג' ראסל שירד למקום השביעי אך קבע את ההקפה המהירה במרוץ. 

סרג'יו פרז ברד בול השנייה פתח מהמקום ה-11 אחרי מקצה דירוג מאכזב. הוא הצליח להתקדם עד המקום השמיני בזכות טקטיקת החלפות צמיגים שונה. על המסלול הוא גילה כמו רוב הנהגים האחרים שפשוט קשה לעקוף. תשיעי סיים לאנס סטרול באסטון מרטין לפני יוקי טסונודה ב-RB. 

פרארי פורמולה 1
צילום: פרארי

גרנד פרי אמיליה רומאנה, מסלול אימולה, 19.5.24

1. מקס וורסטפן – רד בול
2. לנדו נוריס – מקלארן 
3. שארל לקלר – פרארי 
4. אוסקר פיאסטרי – מקלארן 
5. קרלוס סיינז – פרארי 
6. לואיס המילטון – מרצדס 
7. ג'ורג' ראסל – מרצדס 
8. סרג'יו פרז – רד בול 
9. לאנס סטרול – אסטון מרטין 
10. יוקי טסונודה – RB 

אליפות הנהגים אחרי 7 מרוצים (מתוך 24)

1. מקס וורסטפן – 161 נק'
2. שארל לקלר – 113 נק'
3. סרג'יו פרז – 107 נק'
4. לנדו נוריס – 101 נק' 
5. קרלוס סיינז – 93 נק'

אליפות היצרנים אחרי 7 מרוצים (מתוך 24)

1. רד בול – 268 נק' 
2. פרארי – 212 נק' 
3. מקלארן – 154 נק' 
4. מרצדס – 79 נק'
5. אסטון מרטין – 44 נק'