אודי חשפה את Q6 e-tron בחודש מרץ האחרון כמתחרה שלה בסגמנט רכבי הפנאי הבינוניים החשמליים והוא יעמוד מול כלים דוגמת מרצדס GLC, ב.מ.וו iX3 ואחרים. תחילה הוצג בשתי גרסאות כפולות הנעה, וכעת מכריזה היצרנית על גרסה שלישית בעלת הנעה אחורית וטווח משופר.
 

אודי Q6 e-tron, בקצרה

נזכיר, אודי Q6 e-tron הוצג על בסיס פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה המכונה PPE, אותה הוא חולק עם פורשה מקאן החדש, למשל. לפי אודי, הפלטפורמה החדשה והמתקדמת מאפשרת לשלב מערכות הנעה חשמליות מתקדמות במתח 800V, מערכות בטיחות מתקדמות, סוללות המסוגלות לקצב טעינה מירבי גבוה מבעבר ועוד.

אודי Q6 e-tron
צילום: אודי

הגרסה החדשה מכונה באופן משעשע בשם ׳ביצועים׳, זאת על אף שזו הגרסה הפחות מבצעת במבחר – לפחות בכל הקשור לענייני הספק המנוע. גרסה זו מבוססת על גרסת ההנעה הכפולה שכבר הוצגה (388 כ״ס) אך מוותרת על המנוע הקדמי ונותרת עם הנעה אחורית בלבד. 

למרות שמדובר בחצי מכמות המנועים ממש לא מדובר בחצי מההספק – לגרסת ההנעה האחורית החדשה הספק מירבי של 306 כ״ס, כ-82 כ״ס פחות מהנתון של גרסת ההנעה הכפולה. זה מספיק ל-6.7 שניות בתאוצה ל-100 קמ״ש. כאשר ״בקרת השיגור״ מופעלת הספק המנוע גבוה במעט – 326 כ״ס – ונתון התאוצה טוב במעט עם 6.6 שניות. לגרסת ההנעה הכפולה נתון של 5.9 שניות בלבד. המהירות המירבית זהה לשתי הגרסאות: 210 קמ״ש.

אודי Q6 e-tron טווח חדש
צילום: אודי

גרסה זו עושה שימוש באותה סוללת ליתיום-יון של 100 קוט״ש (94.9 קוט״ש נטו). בזכות המעבר למנוע היחיד טווח הנסיעה שופר ועומד על עד 641 ק״מ בין טעינות במקום 625 ק״מ מירביים בגרסת ההנעה הכפולה. הספק הטעינה המהירה המירבי ללא שינוי: עד 260 ק״ו בעמדות מתאמות. 

נראה כי פער הביצועים, לפחות על הנייר, קיים וככל שזה נוגע לנתוני המעבדה התמורה בצד הטווח צנועה ביותר (דבר שעשוי להשתנות בנהיגה בפועל). בכל מקרה, נראה כי מוקד המשיכה העיקרי של גרסה זו הוא המחיר שהינו נמוך ב-5,900 יורו מזה של גרסת ההנעה הכפולה בשוק הגרמני. מדובר בפער של כ-8% שבתרגום למחירים בשוק הישראלי עשוי לבוא לידי ביטוי בעשרות אלפי שקלים.

אודי Q6 e-tron 2024
צילום: אודי