הדעיכה, בעיקר בז'נבה חשוב לומר, הורגשה עוד לפני התפרצות המגפה, כאשר יצרני הרכב החלו להשתמש בחשיפות מקוונות, מתוך הבנה שיש צורך לצמצם הוצאות ולכווץ את השרשרת הלוגיסטית הנדרשת כדי לשנע את הרכבים והאנשים. פרט לכך, המארגנים בשוויץ הגיעו למסקנה שתערוכות אירופיות מקבילות, מושקעות יותר כגון פריס או מינכן, מועדפות על ידי יצרני הרכב - וגם על ידי הקהל.
תערוכת הרכב בז'נבה מתקיימת מאז 1905, אולם בשנה הנוכחית, לאחר שחזרה לפעילות בתום ארבע שנות היעדרות, נדמה היה שאין הצדקה כלכלית לקיומה לאור כמות דלה של יצרני רכב - והתחושה הכללית היא שהגיעו לנקודת שפל. תשעה מותגי רכב בלבד הגיעו לז'נבה בכינוס האחרון: רנו, דאצ'יה, קבוצת BYD כולל מותגים משניים, חברת לוסיד, מותג MG וחלק מקבוצת SAIC וסדנת העיצוב פינינפרינה.
"הפחתנו את העלויות שכרוכות בהשתתפות אבל זה לא הספיק. ניסינו לפתות את היצרנים בדרכים חדשות אבל ברור לנו שצרפת וגרמניה נחשבות יותר בעיניהם. זה היה מבחינתנו נוקאאוט לתערוכה במבנה הנוכחי שלה", אומרת בכירה בוועדה, אלכסנדרה דה סנרלדס. בשיאה, משכה התערוכה בז'נבה מעל חצי מיליון מבקרים.
העיניים, הכסף והמאמצים יופנו כעת שוב לקטאר, שבשנת 2023 חנכה את "Geneva International Motor Show Qatar". אלא שהפעם, כך מסתמן מדובר בפתרון קבוע. "למרות הכול, יש הרבה התעניינות בתערוכות רכב מסביב לעולם, ויש קהלים גדולים שלא הגענו אליהם במזרח התיכון", אומר מנכ"ל התערוכה סנדרו מוסקיטה. התערוכה הבאה, בקטאר, מתוכננת לנובמבר 2025.