במהדורה ה-92 שלו, הוזנק הלילה מירוץ 24 השעות בלה מאן על ידי לא אחר מאשר כוכב הכדורגל האגדי, זינדין זידאן. על אף שמדובר במירוץ חד שנתי, חשיבותו לקבוצות המתחרות אינה פחותה לעתים מסבב הפורמולה 1, שכן המכוניות - בין אם מדובר בהייפרקאר היברידית או מכונית GT, מייצגות את פסגת הטכנולוגיה של היצרנים המובילים בעולם במספר קטגוריות מובחנות, שלאורך השנים עודכנו בהתאם להתפתחויות בספורט המוטורי. 

המירוץ הראשון נערך רשמית בלה מאן ב-1923. הוא משך הרבה תשומת לב אבל מעטות הקבוצות אשר השתתפו בו באופן רציף בגלל אילוצים תקציביים; מספר הנצחונות הגדול ביותר שייך לפורשה (19), אחריה קבוצת אאודי עם 13, פרארי 10, יגואר 7 וקבוצת בנטלי 6. טויוטה עם 5 תארים, אבל היא לא השיגה נצחון עד שנת 2018, על אף שמירוץ הבכורה שלה בלה מאן היה ב-1985. כאמור, חלק גדול פרשו וחזרו אחרי הרבה שנות העדרות. 

מחממים מנועים: לה מאן, מירוץ הסיבולת היוקרתי בעולם
צילום: לה מאן

הנהג המעוטר ביותר בלה מאן הוא טום קריסטנסן (56) יליד דנמרק, שהשיג תשע אליפויות, שש מהן רצופות בין 2005-2000. שנים לפני כן, שיתף פעולה בלה מאן עם שמות שחלקכם אולי מכירים מאליפות הפורמולה 1: מיכאלה אלבורטו המנוח, האנס יואקים שטוק ובשלב מאוחר יותר, לפרק זמן קצר עם לוקה די גראסי (היום מתחרה בפורמולה E).  

לרגל פתיחת המירוץ, ריכזנו עבורכם שורת כתבות מעמיקות, מעשירות ידע של ירון תייר, המתארות את ההסטוריה של המירוץ היוקרתי, כיצד השתנה עם השנים, השיאים שנשברו, היריבויות והמתחים בין הקבוצות וגם אירועים בטיחותיים שהובילו לשיפורים ברגולציה והשפיעו על מכוניות הנוסעים. 

כך התחילו מירוצי הסיבולת
ספיישל לה מאן: מסורת וכללים ייחודים
כל מה שצריך לדעת על מסלול לה מאן
מותן של המפלצות בלה מאן
האסון הגדול ביותר בתולדות הספורט המוטורי
השיאים הגדולים ביותר בלה מאן