יונדאי בישראל משיקה את המהדורה החדשה של דגם הפנאי הקומפקטי טוסון שהוכרזה בנובמבר 2023. דגם זה נחנך ב-2004 והדור הרביעי-נוכחי הושק ב-2020.

מאז יצא לאור נמכר טוסון ב-7 מיליון עותקים, במהלך יצורו באירופה נמסרו 2 מיליון יחידות החל מ-2015, ובישראל נמכרו מהדור הנוכחי, החל מתחילת השיווק ב-2021, לא פחות מ-73,000 יחידות.

יונדאי טוסון מחודש 2024
צילום: יצרן
 

מתיחת פנים

במתיחת הפנים נעשו שינויים במרכיבים החיצוניים מלפנים ומאחור ואלה מכוונים להאחדה עם העיצוב העכשווי של דגמי יונדאי ולהופעה אגרסיבית יותר. במסגרת זאת פגושים שונים, יחידות תאורה חדשות עם קווי לד אחרים, גם חישוקים בעיצוב עדכני.

השינויים בסביבת הנהג משמעותיים יותר. העיצוב קרוב לזה שבאיוניק 5, וברמות האבזור הגבוהות יותר צג "12.3 החובר למחוונים מוקרנים ליצירת משטח אחוד. עוד בהשראת איוניק 5: בקרת האקלים המפוצלת החדשה ובורר הילוכים הממוקם ברמות האבזור הגבוהות מאחורי גלגל ההגה. תפעול המולטימדיה שונה, התצוגה עדכנית, הקונסולה המרכזית וגלגל ההגה חודשו ונוספו חללי אחסון. בנוסף, איכות מרכיבים וחומרי דיפון שופרה. במסגרת העדכון שופר מפרט הבטיחות, ובין השאר לרכב המחודש יש כעת שבע כריות אוויר. 

יונדאי טוסון המחודש סביבת נהג
צילום: יצרן
 

פחות הספק, פחות מנוע

יונדאי טוסון מוצע כמקודם בגרסת הטורבו-בנזין 1.6 ליטר 4 צילינדרים, לאחר שמנוע זה שופר באמצעות תזמון שסתומים חדש. עם זאת, ההספק המרבי כעת 160 כ"ס ב-5500 סל"ד – עד כה 180 כ"ס – אך המומנט ללא שינוי: 27 קג"מ ב-1400-4500 סל"ד. התיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים וגם היא שופרה, ההנעה קדמית. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 9.9 שניות והמהירות המרבית 192 קמ"ש; 8.8 שניות ו-201 קמ"ש קודם. צריכת הדלק המוצהרת של המנוע המחודש טובה יותר, וכך גם פליטת המזהמים – כעת 14.5 ק"מ/ל', 156 גרם/ק"מ של CO2.

מנוע הבנזין האטמוספרי בנפח 2.0 ליטר המייצר 156 כ"ס אינו מוצע יותר.
 

שפע רמות גימור

טוסון המחודש מוצע בארבע רמות אבזור מועשרות ומהודרות ביחס. במפרט של 'פרמיום', שמחירה 185,000 שקלים, תאורת לד, חישוקי "18, אפשרות לגג שחור, מפתח חכם, בקרת אקלים תלת-אזורית, ממשקי קישור אלחוטיים. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעות על שכחת ילד ברכב ויציאה מסוכנת. 

ברמת האבזור 'פנורמיק', העולה 193,000 שקלים, גם גג זכוכית, תאורת אווירה.

יונדאי טוסון המחודש
צילום: יצרן

רמת האבזור 'לקשרי', עם תג מחיר של 205,000 שקלים, כוללת גם חישוקי "19, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, בורר ההילוכים החדש, פקדי העברת הילוכים מאחורי ההגה, מחוונים מוקרנים, קיפול מושבים אחוריים בלחיצת כפתור ובנוסף פריטי עיצוב חיצוניים נוספים.

במפרט הבטיחות, בנוסף, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, מניעת תאונה בצומת עם תנועה חוצה. 

טוסון ברמת האבזור 'עלית' עולה 220,000 שקלים, ובמפרט בנוסף מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים הכוללים אוורור וריפוד עור. במפרט הבטיחות גם תמונת שטח מת במחוונים עם הפעלת איתות, בלימה אוטונומית בחניות. 

המחירים משקפים עליית מחירים הנעה בין 5000 שקלים ברמת האבזור הזולה ועד 15,000 שקלים ביקרה. עם זאת, מפרט האבזור לרוב עשיר יותר.

יונדאי טוסון 2024
צילום: יצרן