גם המכורים הגדולים ביותר של לנד רובר, יגידו לכם שהפרילנדר המקורי, על אף שהיה רב מכר, לא היה מציאה גדולה לחובבי ה-4X4, ולא רק להם; לא מבחינת מכללים, לא ביצוע. גם לא אמין במיוחד.

הפרילנדר 2 לעומת זאת, הצליח להתנער מהבעיות והכתמים המשחירים של הדור הראשון בזכות שיתוף פעולה סבלני יותר מצד פורד (בעלת הבית) וכן שימוש במנועים מגוונים, כולל ה-3.2 ל' המוצלח (אבל הגזלן) של וולוו. הוא גם היה טוב יותר בשטח עם בקרות אחיזה מעודכנות, נינוח יותר ורב שימושי, מרווח ואפילו חסכוני במידת מה בגרסת הדיזל שלו. 

לנד רובר הוציאה את הפרילנדרים לגמלאות לפני למעלה מעשר שנים, אחרי שהוחלף על ידי דיסקברי ספורט. אבל הנה עכשיו, בעידן החשמלי, הכותר חוזר לכבישים - בסין, עם הנעת EV טהורה. על בסיס מסמך הבנות שנחתם בימים האחרונים בין יגואר-לנד רובר, בעלת הבית ההודית טאטא, לבין צ'רי, שותפתה לפרויקטים בסין, הפרילנדר קם לתחיה כדי למלא את המגירות, דרך אפיקיו של השוק הגדול ביותר בעולם לכלי רכב חשמליים.  

הפרילנדר החשמלי יצא מהמפעל של צ'רי בצ'אנגשו, ובהחלט עושה רושם שהוא יופץ בהמשך, על פי התפתחויות כלכליות, לשווקים נוספים בעולם. בלנד רובר מזהים שהלקוחות מתחילים לנוע, בגלים זעירים גם לכוון רכבי פנאי חשמליים עם 4X4 מעשי, כפי שראינו לאחרונה במותג היוקרה של BYD יאנגוואנג, כפי שעתיד להיות ברכבי הפנאי החשמליים של ג'אקו בשנה הבאה.