אאודי חשפה את RSQ8 החדש בגרסתו החזקה ביותר מאז הוצג לפני כחמש שנים, ובמקביל מוכר כעת כרכב הפנאי העוצמתי בכל תולדותיה. גם הפעם, אאודי שולפת את כל התותחים הכבדים בארסנל של חטיבת Audi sport כדי לחמש את רכב הפנאי שטח המפואר במיטב הביצועים כדי להתמודד מול BMW X5M, ומצמידה לו תג מחיר של 142-155 אלף יורו (לפני מסים, מכסים ותוספות) כשהוא יצא לשווקים באירופה בחודש הבא. 

תחנת כוח: אאודי מציגה RSQ8 חדש
צילום: יצרן

גולת הכותרת ב-RSQ8 החדש, אשר משווק בגרסה תקנית וגרסת 'פרפורמנס' על בסיס מתיחת הפנים האחרונה שהוצגה בספטמבר והושקה לאחרונה גם בישראל, טמונה בהעלאת הספק המערכת לצד כיול מחודש למערכות המתלים וכושר הבלימה וההיגוי, כאשר אאודי דואגת לספק לו ערכה אסתטית חיונית. 

ה-RSQ8, שמחזיק בתואר ה-SUV המהיר ביותר (לגודלו ומשקלו - 2.2 טון) בנורדשלייפה, תרומת נהג המבחן פרנק סטיפלר,  מצויד בגרסת פרפורמנס במנוע V8 כפול מגדשי טורבו בנפח 4.0 ל' שמחלץ הספק מרבי של 640 כ"ס ו-85 קג"מ, בחיבור אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית.

בסיועה, מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות ועד מהירות מבוקרת אלקטרונית של 250 קמ"ש.  מי שיבחר בהסרת המגביל בחבילת דינמיק, יעפיל עד ל-305 קמ"ש - ויקבל עוד כמה עזרים חשובים כמו בלמים קרמיים.  

תחנת כוח: אאודי מציגה RSQ8 חדש
צילום: יצרן

כמו בגרסה התקנית, הכוח עובר לכל הגלגלים דרך הנעת קוואטרו עם דפרנציאל מוגבל החלקה מרכזי שדואג לווסת את המומנט, כך שכל 640 הסוסים לא יתפזרו והחלוקה תהיה של 40/60 בין הסרנים. באאודי מציינים עוד, כי דגם הפרפורמנס מעודכן במתלי אוויר חדשים המאפשרים הגבהתו בתשעה סנטימטרים וכן היגוי 4-גלגלים המשפר את יכולת התמרון.

חיצונית, מובחנת חבילת פרפורמנס עם שבכה טרפזואית בתמה מושחרת, פגושים קדמיים ואחוריים ספורטיביים יותר בצורתם עם דפיוזר אחורי, תאורת OLED עם חתימה דינמית ומערכת פליטה מוגדלת בעלת צלילים דרמטיים יותר. הוא זמין עם חישוקים בלעדיים בגדלי 22 אינץ' (או 23 אינץ' אופציונליים) עם עשרה חישורים על צמיגי 295/40. כמיטב המסורת, הקאליפרים של מערכת הבלימה נושאים את התיוג RS עם גוון אדום או כחול.  

תחנת כוח: אאודי מציגה RSQ8 חדש
צילום: יצרן

תא הנוסעים מקבל תוספות בודדות כגון הקרנה של המשפט RS PERFORMANCE על הקרקע בעת פתיחת הדלתות, וכן במערכות הפנים - בלוח המחוונים, נורת התרעה להחלפת הילוכים בתזמון הנכון במצב נהיגה ידני (מחליף צבעים אוטומטי בין ירוק-צהוב-אדום).  מוטיב RS פרפורמנס ניכר גם בתפירות המנוגדות על המושבים ובחירה בין צבעיי ריפוד מבוססי אלקנטרה (גם בגלגל ההגה).

תחנת כוח: אאודי מציגה RSQ8 חדש
צילום: יצרן

על אף שהיא נפרדה משתי מכוניות ספורטיביות ממוקדות - אאודי R8 ו-אאודי TT, באאודי ציינו לא פעם ולא פעמיים כי במקביל להשקעה במכוניות חשמליות, דואגים לטפח את חטיבת הביצועים הקונבציונלית וימשיכו לעשות כך, כל עוד הרגולציה תאפשר. היצרן הכריז כי יעבור למכירת מכוניות חשמליות בלבד החל מ-2033, פרט לסין, בהתאם לביקושים לרכבים עם מנועי בעירה.  

מיבואנית אאודי לישראל צ'מפיון מוטורס נמסר כי הדגם יגיע לארץ בספטמבר.