שוק רכבי הקופה והקבריולה הולך ומתכווץ, ומדי כמה חודשים אנחנו מדווחים על יצרנים שהחליטו לגנוז אותם בלי טיפת חרטה. רק בשנה האחרונה, קטן חלקו בענף הרכב העולמי בכמעט 10% לעומת השנה הקודמת, כאשר מתחילת השנה נמכרו בסביבות 12 אלף מכוניות במרכבים אלו.  

 כש-MG ישיקו את הסייברסטר בהמשך השנה באירופה, בישראל כנראה ב-2025, היא תהיה מכונית הרודסטר החשמלית הראשונה מסוגה, לפחות במידות שלה והביצועים. את גרסתה הפתוחה כבר הכרנו אבל כעת, עוד לפני שהחלו המכירות, ב-MG "זוממים" להציג גרסת קופה סגורת תקרה, לא פחות מלהיבה, לא פחות יקרה. 

גרסת האב טיפוס שהוצגה באנגליה לפני כמה ימים עדיין לא לגמרי הבשילה, כך שהפרטים אודותיה חלקיים בלבד. מה שכן אושר לפרסום, הוא מבנה קופה בסידור הושבה של 2+2 שמאפשר, כך הם אומרים - ובזכות סיומת תקרה לא נמוכה מדי, להושיב אנשים שאינם בגודלם של הוביטים.

חשמלית ושמה תשוקה: MG סייברסטר קופה
צילום: יצרן

השם הזמני שלה, סייבר GTS, הוא אזכור לרכב הספורט MGB GT קופה מ-1962, בימים שבהם החברה, שהייתה ידועה כ'מוריס גארג' ייצרה מכוניות ספורט חמימות מזג לא דמיינה שיבוא יום ותהיה תחת בעלות של חברה סינית (SAIC) ותעסוק בייצור רכבי פנאי נינוחים ומשפחתיים. ה-MGB הייתה מכונית חשובה מאוד עבור המותג ונמכרה בלמעלה מחצי מיליון יחידות עד 1980. 

יהיו עוד שינויים כאלו ואחרים בסייברסטר קופה, שאורכה 4.53 מ', אולם הבסיס הטכנולוגי משותף לאחותה נטולת התקרה; הספק המערכת בגרסה כפולת מנועים חשמליים יעמוד על 536 כ"ס, כמעט 75 קג"מ, והאצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות בלבד. גרסה חד מנועית תייצר כ-300 כ"ס.  סוללת ה-77 קווטש תחלץ מרחק נסיעה מרבי של כ-500 קילומטרים, תלוי מאוד בלחצים.  

המחיר של ה-MG סייברסטר נאמד כרגע ב-57 אלף לירות שטרלינג.