אם עד לפני כמה שנים היה קל לפצח את התכנית האסטרטגית של קאדילק, שהייתה מורכבת בעיקר מרכבי ספורט סדאן מסורתיים כמו CTS ו-ATS, אסקלייד ומספר רכבי פנאי, אז בחודשים האחרונים התמונה שעולה מהמטה הראשי בדטרויט היא של יצרן שמכוון לא רק לחשמל עם רכבים כגון ליריק, אופטיק ואסקלייד IQ, אלא גם מפלרטט בגלוי עם מונח כמו "אולטרא יוקרה" במיזמים ייחודים. 

אחד מהם, נגזר מרכב הראווה סולאיי (Sollei) שנחשף השבוע ומגשר בין ההסטוריה המפוארת של קאדילק והמוניטין שלה בייצור רכבי קופה ארוכי מטראז' לבין חדירת המכונית החשמלית. קאדילק הפסיקה, מטעמי מכירות וביקוש לייצר רכבי קופה בסידור 2+2 לפני קרוב ל-50 שנה, כך שמבחינתם זו החייאה של סימני ההיכר שבנו את המותג. 

הסולאיי היא תוצר משנה של מכונית הקונספט סלסטיק שנחשפה ב-2022, אך פה לא מדובר במרכב קופה סגור אלא בגוף נמוך יותר ורחב, בעל פרופורציות של מיני יאכטה, בסיס גלגלים ענקי ועם תקרת קבריולה. זו הפעם הראשונה, מאז שנגנז ה-XLR לפני 15 שנה שקאדילק שוקלת לייצר מכונית נטולת חלק עליון (אם כי הקודמת הייתה דו-מושבית בלבד).

קאדילק סולאיי קונספט
צילום: יצרן

בקאדילק אומרים שהם במיטבם כשהם ממציאים או משנים את שוק הרכב ולא נגררים אחריו. "לאן נוכל ללכת כדי להמשיך להניע את קאדילק קדימה, להמשיך ולפנות לקהל יוקרתי רחב יותר, ובאמת להשיג את הסטטוס שחיפשנו כחלק מתוכנית החזון הכוללת עם המותג", אומר ג'ון רות', סגן הנשיא. 

הסולאיי, כך הוא מציין לא תגיע לייצור סדרתי, אך רכיבים שלה - עיצוביים, טכנלוגיים ישרתו דגמים אחרים של קאדילק בעתיד. "ראיתם אותנו מייצרים קונספטים רבים במהלך השנים שבהם הופיעו אלמנטים שונים של אותם כלי רכב ברכבים היומיומיים שלנו" אומר רות'. "חלקם הם רכבים שלמים, וחלקם חלקים ורמזים עיצוביים שבאמת מגדירים מהי קאדילק היום". 

קאדילק סולאיי
צילום: יצרן

לסולאיי, שהשם שלה הוא קיצור של המילה SOL (שמש) ו-LE (יוקרה), יש 4 מושבים כורסתיים והיא אף עוטה שכבת צבע בשם 'מנילה קרם' שהחלה להיות נפוצה בקאדילק בסוף שנות ה-50. בפנים, היא לוקחת כל מוטיב מהסלסטיק, כולל צג בגודל 55 אינץ' שנמתח על המפלס העליון של הקונסולה וכולל את כל הפונקציות שאפשר לדמיין, החל מעיסוי מושבים, מערכות שמע משוכללות ועוד.

בינתיים, קרוב יותר למציאות, קאדילק החלה לצבור הזמנות לסלסטיק החשמלי לקראת תחילת שיווק בסוף השנה, ועל מנת לשדר את היוקרה הנדרשת - מבטיחה כי אין עותק אחד שלו שדומה לאחר. כך זה ראוי להיות באיפיון אישי פר לקוח, כאשר משאירים בג'נרל מוטורס קצת יותר מ-350 אלף דולר לפני תוספות. 

קאדילק סולאיי סביבת נהג
צילום: יצרן