פולקסווגן דוחה את השקת מכונית היוקרה החשמלית 'טרינטי' שהוכרזה לפני מספר שנים על מנת לקדם את חשיפת הגולף החשמלית, כך עולה על פי דיווחים בכלי התקשורת בגרמניה. מדובר בצעד נסיבתי שמטרתו להפיק את המירב מהטכנולוגיות הקיימות, לרבות הפלטפורמות המודולאריות והחשמליות כדי לצמצם הוצאות כלכליות ולייעל את תהליכי הייצור בשלוש השנים הבאות לקראת חשיפת רכבים חשמליים חיוניים, כולל רכבי ה-25 אלף יורו החשמליים.
 
מנכ"ל החברה אוליבר בלום פרסם כמה שינויים בולטים בהתכנות של הקונצרן הגרמני שאכן מאשרים את הדברים שדווחו הלילה, אם כי בפולקסווגן נוקטים בגישה זו גם בשל הירידה הדרמטית במסירות רכב חשמלי, כאשר רק לאחרונה פורסם בגרמניה על קיטון של כ-40% בחודש האחרון - צלילה שלא נראתה בשוק הגרמני חודשים ארוכים.

כאמור, בין שלל הפרויקטים שנתונים לתיקונים מתמשכים, יש אחד שעד לפני כמה שנים נחשב למעין "ספינת דגל" של האסטרטגיות של המנכ"ל לשעבר הרברט דיס: מיזם טריניטי. המכונית הסאלונית שהייתה אמורה להוביל את המותג בעיצומה של האבולוציה הוסבה למשהו אחר לגמריי, עד כדי כך שעכשיו מזכירים אותה בנשימה אחת עם רכבי פנאי שטח - במחירים הרבה יותר נמוכים. 

פולקסווגן שוב דוחה השקת מכוניות חשמליות
צילום: פולקסווגן

הפרויקט כולו חזה מודל חדשני מבחינה טכנולוגית - לא רק מבחינת המוצר, אלא גם של תהליכי הייצור עצמם: מסיבה זו, הוחלט להקים מפעל חדש, בסדר גודלו של הג'יגה פקטורי של טסלה במטה הראשי בוולפסבורג שיטפח את המכונית החשמלית ומערכת התמיכה שלה. ואולם, בעיות חומרה של חטיבת Cariad בשילוב בלימה בשוק החשמל, האטו את מיזם טריניטי.

פולקסווגן שוב דוחה השקת מכוניות חשמליות
צילום: יצרן

הבכורה תוכננה ל-2026, אבל נדחתה תחילה ל-2028, אחר כך ל-2030 וכעת, על פי השמועות האחרונות, אפילו מדברים על 2032. הדחייה ככל הנראה הוחלטה על ידי בלום לבדו בנימוקים פיננסיים ואמתלות טכנולוגיות, בין היתר כדי להמנע ממבוכות שעשויות לצוץ בבעיות חומרה לא בשלות, כפי שקרה למשל לחברת וולוו עם ה-EX30. כדי לטפל בסוגיות אלה, נכרתו הסכמים עם אקספנג. 

הגולף החשמלית, וכאן חשוב להבחין בינה לבין ה"פרשנות" החשמלית שלה, ה-ID.3 שכבר משווקת כמה שנים, תקבל את מלוא תשומת הלב של חטיבת הפרטיות בשנים הקרובות, גם בשל חשיבות המיתוג והרזומה של השושלת, גם בגלל שהיא נושאת את הדור הבא של הפלטפורמה החשמלית -Scalable Systems Platform. בינתיים, פולקסווגן מבטיחה שהגולף הקונבציונלית כאן לתקופה ממושכת

אי לכך, בפולקסווגן נעשים מאמצים גדולים לצמצם את חלון הזמנים של הגולף EV. השקת הגולף החשמלית תוכננה במקור ל-2029, אולם ייתכן שנראה אותה בכביש שנה קודם לכן. עוד לפניה, מי שתחנוך את רצפת ה-SSP החדשה תהיה אודי A4 החדשה והחשמלית ב-2028. מצד שני, שתי מכוניות חשובות 0 דור שני של ה-ID.4 וכן רכב הפנאי פולקסווגן T-ספורט החשמלי נדחו בשנתיים, ל-2029 ו-2031 בהתאמה.