בימים רביעי וחמישי (14-15 באוגוסט), נערכה במסלול המרוצים בערד תחרות דריפט. במסגרת זאת, בהפקת מיכאל חן מרוצים מבית RACE MASTERS, בשיתוף התאחדות למכוניות וקרטינג, משרד הספורט ועיריית ערד, התחרו עשרים משתתפים בשלוש קטגוריות.  
 

סחיפה ושליטה

תחרות דריפט (Drift; סחיפה) מבוססת על היגוי הרכב באמצעות החלקה נשלטת וממושכת. ההיגוי מבוסס על יצירת היגוי-יתר במכוון והמשך הנהיגה במצב כזה, כאשר הגלגלים האחוריים ננעלים לפרקים, וככל שזה נראה מבחוץ זהו ניהוג שבו הרכב פונה 'על הצד' ומשנה כך גם את כיוון הפנייה שלו.

סוף שבוע של סחיפה – דריפט פסט ווינר ערד
צילום: רונן טופלברג

טכניקה זאת , שמקורה במסלולי מרוצים מתחילת המאה הקודמת, לוטשה על־ידי הנהג הדגול טאציו נובולארי, והדגול לא פחות סטירלינג מוס שכלל והביא אותה גם למסלולי פורמולה 1. המקור הפופולרי של דריפט הוא ביפן של שנות השבעים, שם החלו נהגים לנוע באופן כזה בכבישים ציבוריים שטיפסו בהרים, כך שהתקדמו, ממש כך, על הצד. אירוע מוסדר ראשון נערך בסוף שנות השמונים ביפן, בשנות התשעים הופגנה הטכניקה הזאת בקליפורניה, ומתחילת המאה נערכים מרוצים מוסדרים. 

השיפוט נעשה על-ידי מספר שופטים הנותנים ציונים במספר פרמטרים כמו זוויות החלקה, מהירות כניסה לפנייה, בחירת קו נכונה, שינוי כיוון בעת ההחלקה. בנוסף למופע יחיד של כל מתחרה, קיימת תחרות בזוגות הנקראת 'טנדם', בה יש 'מוביל' ו'רודף'; המוביל מתקדם אגב סחיפה, משנה כיוון וכיו"ב – והרודף אמור להגיב מיידית ולפעול בהתאם. באמצע המקצה הם מתחלפים בתפקידים, והניקוד ניתן לכל אחד מהם במהלך כל המקצה.

נהיגה כזאת מחייבת שליטה ברמה גבוהה מאוד של הנהג ברכבו, מכיוון שאופן הנהיגה הזה מקים נגדו מערך גדול וכבד של כוחות פיזיקליים הפועלים על הרכב, ואילו לרשותו רק כוח המנוע, מיומנות ההיגוי וזריזות התגובה.

סוף שבוע של סחיפה – דריפט פסט ווינר ערד
צילום: רונן טופלברג
 

קטגוריות וכלים

האירוע נערך בשעות הערב לאור תאורה ייחודית, וכאמור השתתפו בו עשרים משתתפים בשלוש קטגוריות. הראשונה היא 'סולו סטוק', בה כלי הרכב מקוריים; השנייה היא 'סולו פתוחה' הכוללת מכוניות משופרות כמו סובארו BRZ עם מנוע V8 או מאזדה מיאטה עם מנוע V8 המצויד במגדש-על. בקטגוריית טנדם השתתפו רק כלי רכב עם רישוי אפור. 

על הנחיית האירוע במהלך שני ימי האירוע היה אמון כוכב הרשת דורון קאופמן (MotorHeads) וביום השני הצטרף אליו בועז קורפל כמנחה וכפרשן. היציע, שהוגדל ב-50% ביחס לזה מהשנה שעברה, היה מלא עד אפס מקום. במקום הייתה גם תצוגת רכבי ספורט מיוחדים.

סוף שבוע של סחיפה – דריפט פסט ווינר ערד
צילום: רונן טופלברג

מיכאל חן, מפיק מרוץ דריפט פסט ווינר ערד הודה "לעיריית ערד ולעומד בראשה, ראש העיר יאיר מעיין, אשר הביא רוח חדשה של עשייה, שעוזרת להפריח יחד את העיר כמוקד משיכה של תיירות ספורט מוטורי... תודה גם לסגן ראש העיר, מר גיא בריוזה, ולמנכ"ל עיריית ערד, מר אלידור כהן". מיכאל חן הוסיף כי "אנחנו בעלי ניסיון רב בתחום המוטורי ויש באמתחתנו תכנית למרוצים נוספים בערד, בהם יבקרו וייהנו אלפי משתתפים, שאותם נפרסם בקרוב. צפו להפתעות. אנחנו רואים בעיר ערד פוטנציאל אדיר להמשך שיתופי פעולה בעתיד, ואנו גאים, כמו העיר המארחת, לשים את ערד, את הספורט המוטורי ואת ענף המרוצים החוקיים על המפה". 

קבוצת מיכאל חן מרוצים פועלת לאירועים מוטוריים נוספים ומזמינה את הקהל לעקוב אחרי הפרסומים באתר ליגת האקסטרים www.extreme-league.co.il

סוף שבוע של סחיפה – דריפט פסט ווינר ערד
צילום: רונן טופלברג

קטגוריות ומנצחים: מרוץ דריפט פסט ווינר ערד אוגוסט 2024:

סולו סטוק

1. ניב סדובסקי, סובארו BRZ 
2. בר פרץ, ב.מ.וו סדרה 3
3. יותם פלג, ניסאן סילביה

סולו פתוחה 

1. דניאל דינו, ב.מ.וו סדרה 3
2. גל ארמוזה, מאזדה מיאטה
3. לוטן פלג, מאזדה מיאטה

טנדם

1. איתי שדה, סובארו BRZ
2. לביא אוחיון, ב.מ.וו סדרה 3
3. ניר שוקרון, מאזדה מיאטה

סוף שבוע של סחיפה – דריפט פסט ווינר ערד
צילום: רונן טופלברג

בחסות 
משרד הספורט * משרד התיירות * עיריית ערד * החברה הכלכלית ערד *ההתאחדות למכוניות ולקרטינג

נותני חסות
ווינר * קבוצת אוטו מודיעין * צמיגי טיפטופ, תל אביב וראשון * נאור שי, יבואני רכב * אוטו אדיר * זיפקום * דור הסוללים * מילוטל צ'יפס * אביעד שייביצ * שי מגן, ציוד להרמה * פיני שרותי רכב *ספארקו ישראל * אסיל תעשיות בע"מ * קבוצת אלבגינו * אפרתי נגררים *Buy & Drive * חאלד איסמעיל ואחיו * High Boost * מוטורהדס