כפי שדיווחנו לאחרונה, ובעקבות שורה של יצרנים כולל פולקסווגן שזיהו את חריקת הבלמים במכירות רכב חשמלי טהור, גם וולוו בוחרת לשמור על גמישות בכל הכרוך בהרכב המנועים שתעשה בהם שימוש בשנים הקרובות.

לצד ה-EX90 החשמלי - שזה עתה החלו מסירותיו, וולוו מתחילה כעת בקמפיין עבור גרסה מעודכנת של רכב הפנאי XC90. שני הדורות של רכב הפנאי היוקרתי שנמכרו בלמעלה מ-1 מיליון יחידות מאז 2002 מייצגים את חשיבותו האסטרטגית, והוא הפך להיות אחד מכלי הרכב המניבים ביותר בקבוצתו. לראייה, כמעט עשור מאז הוצג (אוגוסט 14') רושם שיאי מכירות כאשר אשתקד נמסר ל-108 אלף לקוחות. 

ה-XC90 שומר על רצפתו המקורית, ה-SPA, אך עודכן בכמה מישורים. פנסי ה- Matrix כוללים את חתימת הפטיש של Thor עם תאורה אדפטיבית חכמה יותר, ואפילו יציאת הטעינה של דגם הפלאג אין עוצבה מחדש. עם זאת, המעצבים לא הסתפקו רק בקישוטים והחליפו גם את מכסה המנוע, הגריל והפגושים הקדמיים כדי לשוות לו מראה המתכתב עם ה-EX90 ו-EX30 החשמליים. בהתאם לגרסאות, צפויים אלמנטים בתמה שחורה או בתמת כרום וכן חישוקים חדשים.

וולוו XC90 המחודש
צילום: יצרן

אותה גישה ננקטה גם בחלל הפנים, בהשראת הדור החשמלי: הקונסולה מאכלסת טאבלט אופקי, המרכז את מערכת המידע והבידור בגודל 11.2 אינץ', עם רזולוציה גבוהה יותר, מהירות תגובה משופרת לתפעול הפונקציות המבוססת על EX90 ומערכת הפעלה אחורית של גוגל. שינויים ארגונומיים נעשו גם בתעלה המרכזית שמאחסנת כעת מחזיק כוסות 2+1 חדש (ה-1 עבור פחיות גרומות כמו בלו או רדבול), כך שנפער מרחב למשטח הטעינה הסלולרי החדש. 

תא הנוסעים, המגומר כעת במגוון רחב של חומרים אקולוגיים בהתאם לפילוסופיה הסביבתית של וולוו, מציע סידור הושבה של חמישה, שישה ושבעה מושבים: שני המושבים הקדמיים מציעים חימום, עיסוי ואוורור, בעוד אלה בשורה השנייה מחוממים בלבד. ל-XC90 גם מערכת בקרת אקלים מתוחכמת עם שלט רחוק המאפשרת להפעיל את המיזוג בעת חניה לצינון הקבינה, וכן גג פנורמי חדש לצד חלונות עם למינציה מעובה וחומרי בידוד נוספים בקורות A ו-B שתורמים להפחתת הדיצבלים בסביבת היושבים. 

XC90 המחודש סביבת נהג
צילום: יצרן

היצע XC90 בשנת 2025 כולל רק דגמי בנזין מחושמלים עם הנעה לכל הגלגלים ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית פלנטרית. בשלב זה, אנו מדווחים רק על גרסאות B5 ו-B6 בטכנולוגיה מיקרו היברידית ומשלים אותן בקצה העליון, דגם ה-T8 פלאג-אין ההיברידי. גרסאות היברידיות מתונות בנפח 2.0 ליטר מופרדות על ידי שתי רמות הספק וביצוע: 250 כ"ס ו-37 קג"מ, ו-300 כ"ס ו-43 קג"מ.

 ה-XC90 T8 משלב את מנוע הבעירה בהספק 310 כ"ס ו-41 קג"מ עם מנוע חשמלי בהספק של 145 כ"ס ו-32 קג"מ לתפוקה משוקללת של 455 כ"ס, עם סוללה קומפקטית של 18.8 קוט"ש. במחזור ה-WLTP הוא נוסע 71 ק"מ עם אנרגיה חשמלית בלבד, ומחזיר ממוצע של 1.2 ליטר/100 ק"מ לפי נתוני היצרן. טעינה בעמדה ביתית, נמשכת שלוש שעות. 

XC90 המחודש
צילום: יצרן

העבודה על שיפור הנוחות מקיפה גם חלקים אחרים במכללים והשלדה. ה-XC90 מצויד בולמי זעזועים אדפטיביים עם יכולת לשנות את גובה הבולמים - להנמיך ב-2 ס"מ ולהגביה עד 4 ס"מ, וכן עודכן עם מערכת סריקת כביש המבצעת 500 מדידות בשניה בהתאם לתוואי כדי להקפיד על איכות נסיעה אופטימלית ופעולת מתלים נינוחה. 

מה הלאה?

לפחות על פי לוח הזמנים המקורי, מועד פקיעתו של ה-XC90 דור שני נקבע למאי 2025, ובחברה הצהירו בעבר שלא יהיה לו דור שלישי. יחד עם זאת, ובעקבות הודאתם הרשמית שמפת הדרכים השתנתה - ויש להמשיך ולייצר רכבי פלאג-אין ומנועי בעירה לאור הביקושים בשנה האחרונה, סבירות נמוכה מאוד שהוא אמר את המילה האחרונה, נהפוך הוא. 

"אנחנו לא דוגמטיים לגבי השאיפות שלנו לשנת 2030. הכי חשוב שאנחנו מספקים מוצרים שהלקוחות שלנו רוצים. אנחנו נהיה מוכנים לחשמל מלא בעשור הזה, אבל אם תשתית הטעינה והבשלות של הלקוח לא יהיו שם, נוכל לאפשר לאסטרטגיה הזו להמתין עוד כמה שנים", כך אומר מנכ"ל החברה ג'ים רואן.

עוד הוא מוסיף, כי "המעבר לחשמול לא יהיה ליניארי. לקוחות ושווקים נעים במהירויות שונות, ולכן נמשיך להשקיע בהיברידיות שלנו כדי שבכל מקום שבו אתה נמצא בתהליך או תחנת ביניים לקראת הרכב החשמלי המלא, תוכל לקבל וולוו שתתאים לצרכים שלך ולתנאים שלך".

וולוו XC90 2025
צילום: יצרן