בארה"ב גובר החשש שטכנולוגיה סינית בכלי רכב פרטיים, מסחריים, תובלה כבדה - טומנת בחובה סכנה מוחשית לבטחון הלאומי, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. 

משרד המסחר האמריקני הציע ביום שני האחרון, בהצהרתו, לאסור שימוש בתוכנה וחומרה סינית בכלי רכב בכבישים אמריקאים. בפועל, מדובר במהלך שיסתום את אפיקי הייבוא של רכבים סיניים לארה"ב באופן כמעט מוחלט. 

ממשל ביידן העלה חשש לגבי איסוף נתונים על ידי כלי רכב סיניים המחוברים לרשתות אמריקניות שעשויים להשפיע על מנגנוני בטיחות ומערכות ניווט ברכב. בפברואר הורה הבית הלבן על חקירה בנושא, כאשר בין הנושאים שעלו - איסור שימוש במכוניות אוטונומיות על כבישים בארה"ב שפותחו על ידי יצרניות רכב סיניות, כולל הערת שוליים שהאיסור יורחב לתוכנה וחומרה לרכב המיוצרים על ידי רוסיה, וניתן להרחיב אותם גם מול מדינות עוינות נוספות.

ההצעה לפסילת תוכנות סיניות, אם תתקבל במתכונת הנוכחית תכנס לתוקף בשנת הדגם 2027. איסור החומרה, ייכנס לתוקף בשנת הדגם 2030 או ינואר 2029. משרד המסחר נותן לציבור 30 יום להגיב על ההצעה ומקווה לסיים אותה עד ה-20 בינואר. הכללים יכסו את כל כלי הרכב על הכביש, אך לא יכללו כלי רכב חקלאיים או כלי רכב שאינם בשימוש בכבישים ציבוריים, כמו גם מל"טים ורחפנים, רכבות.

דובר משרד החוץ הסיני, לין ג'יאן, אמר כי סין דוחקת בוושינגטון "לכבד את עקרונות השוק ולספק לחברות סיניות סביבה עסקית פתוחה, הוגנת, שקופה ולא מפלה. סין תשמור בתוקף על הזכויות והאינטרסים הלגיטימיים שלה".