יצרנית המכוניות טסלה מציגה תצורת פנים חדשה לדגם Y באירופה: רכב הפנאי החשמלי יהיה זמין כעת גם כ-7 מושבים. 

יצרנית המכוניות החשמליות בארה"ב הודיעה הלילה: "עם הצגת האופציה ל-7 מושבים בגרמניה, אנו מגיעים לרמה חדשה מבחינת שימושיות. דגם Y כ-7 מושבים אידיאלי למשפחות עם ילדים, מכיוון שהוא מציע את המקום הדרוש לקחת איתך את כל בני המשפחה, החברים והציוד". 

בהשוואה לרכב בעל חמישה מושבים, תצורת הפנים החדשה משדכת שורת מושבים שלישית עם שני מושבים הפונים קדימה - הניתנים לקיפול. הגישה לשורה השלישית נעשית בצורה לוגית ופשוטה על ידי כפתורי הכניסה במשענות הגב של שורת המושבים הקדמית. בלחיצה, שורת המושבים השנייה גולשת קדימה ומתקפלת.

עוד לא בארץ: טסלה מודל Y עם 7-מושבים
צילום: יצרן

"לאחר שיושבים, נוסעי השורה השלישית נהנים ממרווח ראש גדול בזכות מיקומם מתחת לחלון האחורי ויכולים לטעון את המכשירים הניידים שלהם באמצעות שתי יציאות USB-C", נכתב.

גרסת ה-7 מושבים של דגם Y שומרת על ממד מכובד של יכולת אחסון - עד 2,040 ליטר בקיפול שתי השורות ועוד חללי אחסנה. תא האחסון מתחת למכסה המנוע הקדמי מספק 117 ליטר נוספים, ומאחורי שורת המושבים השלישית יש 363 ליטר של שטח אחסון. 

עוד לא בארץ: טסלה מודל Y עם 7-מושבים
צילום: בן חסון

"זה אומר שגם עם שבעה נוסעים, נהנים אורחי מודל Y ממרחבי פנים נדיבים. כמו כן, שתי מזוודות קטנות עדיין יכולות להיכנס לתא המטען האחורי ושני תיקים גדולים בתא המטען הקדמי", אומרים טסלה. "אם תקפלו את שורת המושבים השלישית לרצפה שטוחה, עומדים לרשותכם 753 ליטר - מספיק מקום לעגלות, קטנועים, מיטות נסיעה או 850 חיתולים בודדים. אי אפשר לדעת".

אפשרות ה-7 מושבים זמינה רק לדגם Y בגרסת "טווח מקסימלי עם הנעה לכל הגלגלים", מפרסמת טסלה. בגרמניה למשל, המחיר הוא מ-54,990 יורו, עבור דגם עם טווח נסיעה של 533 קילומטרים לטעינה לפי תקן WLTP, עם האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בחמש שניות ועד מהירות מרבית של 217 קמ"ש. מי שבוחר באופציית שבעה מושבים, משלם תוספת של 2,500 יורו.

עוד לא בארץ: טסלה מודל Y עם 7-מושבים
צילום: בן חסון

אספקות ראשונות של דגם Y Maximum Range עם הנעה לכל הגלגלים ותצורת 7 מושבים ללקוחות באירופה צפויות ברבעון הקרוב. נזכיר, כי טסלה נערכת לשווק בשנה הבאה את מתיחת הפנים של מודל Y שאמורה להתכתב עם מקצה החידושים של מודל 3. 

לפחות בשלב זה, אופציית ה-7 מושבים של מודל Y עדיין איננה זמינה לרכישה באתר המקוון בישראל.